Jump to content

Helpressede hylser kamrer ikkje


Recommended Posts

Hei. Opplevde noe rart når eg lada til Blaser K95 i går. Hylsene er skutt ei gang før i ei drilling. Måtte snu patronene rundt for å få lukka. Klare ikkje dia og helpresse patronen nok? Bruka all makt eg våge til helpressing. Er evt kammeret i drillinga skeivt? Kan eg slipen litt av dia? Kaliberet er 30R Blaser

Link to comment
Share on other sites

villmannen skrev (1 time siden):

Måtte snu patronene rundt for å få lukka.

Uskker på kva du meiner med dette.

 

Det var akkurat ein tråd her inne om ein kar med tilsvarande problem. Mykje gode råd der. Kan jo høyrast ut som om du ikkje får pressa nok. Du kjiper ikkje på smurningen når du heilpresser? I så fall skal det ikkje vere nøydvendig å ta i til tårene sprett. Slipe av litt i underkant på dia KAN vere ei løysing. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Så du får hylsa til å gå i kammeret, etter pressing, om du snur den "rette" vegen?? Dette høyres i så fall litt muffens ut. 

 

Er det fyrste gongen du lader til kippen? Og har du brukt hylser frå drillingen tidligare? 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Kan virke som kammer-dimensioner skiller rel mye mellom disse to våpnene. 

Jeg ville holdt hylser/ladninger adskilt hver for seg.

 

Begge er jo bryt-våpen, holder vel lenge med bare å presse hals.

 

Edited by bobby
Link to comment
Share on other sites

Kan holde dei avskilt, men har kipp, kombi, rifledrilling, drilling og vierling i 30R. Hadde vore fint å sleppe å ha 5 forskjellige boksar. Har 500 skudd med 165gr Blaser, men den er hardt lada, så tenkte å kun bruke dei i kippen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

villmannen skrev (19 minutter siden):

Kan holde dei avskilt, men har kipp, kombi, rifledrilling, drilling og vierling i 30R.

 

Oj, problemet...du har for mange våpen, eller for mye penger 😄

 

Neida,..men med samme innstilling av Dien til så mange våpen, så kanskje en viss risiko med hylse-separasjon foreligger ved aktiv bruk av alle.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Min spede erfaring med våpen med jaegerlås er de kan være betydelig mere kresen på hylsene enn andre låsesystem. Jeg "sliter med samme problemet" i både 7x57R, og 7x65R- selv om hylsa er skutt i samme våpen. En liten ujevnhet, og blokka vil ikke gli inn i jeagerlåsen. Løsningen er maks helpressing- og å teste hylsene i børsa før en fyller på krutt og kuler. Ta også en test at børsa låser etter at kula er satt i, myke hylser kan utvide seg litt når en presser i kula om en er slurvete med innstillingen. Tips for helpressing finner du som kjent i tråden det er linket til.

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

Problemet er funne. Det er Vierlinga som har desidert rommast kammer. Patronene sklir lett som ein plett i den, mens det blir problem i k95, og til dels rifledrillinga. Berre å krypa til korset og ha forskjellige boksar pr børse. One size fits all funke desverre ikkje i knekkvåpenverden. Eg har blanda tomhylser, og har ein storeringsjobb....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...