Jump to content

Påskenostalgi


einherje

Recommended Posts

Hytteturen brakte fram litt nostalgiske minner. Lett underholdning, litt fakta, litt sex, litt historie. Prisen var heller ikke gal.🙂

 

image.jpeg.28298fbb53ec211154c3cdd638e044f5.jpeg

IMG_0244.JPG

IMG_0245.JPG

IMG_0246.JPG

IMG_0248.JPG

Edited by einherje
Skrift hopper til bl bunn av bilder.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Det står ikke årstall på disse "kulturproduktene"?!?

 

Vi som sysler med arkeologi, har jo mange dateringsmetorder, 14 C-datering, dendrokronologi, strandheving etc., for gamle mynter mer eller mindre brukbare portretter av folk som den brutale Olav Trygvason (den første som preget mynter i Norge).

 

Siden det står "inkl. moms", vil jeg tro disse bladene utkom ikke så lenge etter 1. januar 1970, da vi gikk over fra "omsetningsavgift" til EEC-versjonen (vi skuille jo snart bli medlememr, i følge de styrende), "merverdiavgift".

 

"Leda var fullblods cherokee" - vi kan hvertfall fastslå at de ikke er fra tida etter "Woke"- og #MeToo-bevegelsens gjennombrudd!

Link to comment
Share on other sites

Gode minner med disse bladene @einherje

Husker jeg var særlig fasinert av "våpenprofilen" lik den du har avbildet. Bilder, og beskrivelser av mange fantastiske kreasjoner opp gjennom tidene. Husker spesielt en LeMat, med Revolvertønne, og haglpatron i midten (kombivåpen 8)). Var vel nevnt i en av Kjell Hallbing's romaner, om jeg ikke husker feil. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...