Jump to content

Bestillingstid på ny S&W-revolver?


Kennethj

Recommended Posts

Hei! 

 

Jeg har for en god stund siden bestilt meg en revolver som ikke er på lager i Norge, en Performance Center-utgave. 

Forhandleren sier det er umulig å si noe om leveringstid..

Har noen her erfaring med slikt? Jeg har ventet i ca 10 mnd siden første kontakt med forhandler..

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Milvet said:


Det hadde vært interessant å høre resonnementet bak valg av så kort løp. Altså kontra f.eks. 6”, som er bare marginalt ”vanskeligere” å bære. 

 

6" er vesentlig større og er mer i veien der den henger enn en såpass kort revolver som jeg får her.

Den lave vekten på kun 1063g er også ganske digg mot 1313g for 6" og 1213g for 4". 250g er også vekt å spare når man skal på tur.

På turer der vekt er mindre viktig (eksempelvis scooterturer) tenker jeg uansett jeg kommer til å drasse på .460 Performance center 7,5".

 

Størrelsen her er såpass liten at den får plass i lommen på enkelte jakker, men jeg skal nok ha meg et par praktiske hylstre til den også.

Men det viktigste er kanskje at jeg synes den ser skikkelig sexy ut og derfor har fått lyst på den.

 

Link to comment
Share on other sites

Det er nesten ikke forskjell på .41 og .429 generelt, og spesielt i S&W N-frame. 

I gamledager, før trykkstandarden på magnumpatroner ble senket, hadde 41mag i N-ramme akkurat det lille ekstra i marginer som 44mag ikke hadde. De som var "in the know" dengang kjøpte 41mag hvis man skulle skyte mye konkurranse, feks metallsiluett.

Lader man 41mag til gammel trykkstandard holder den glatt følge med 44mag med ny trykkstandard.

Skal en lade 44mag til gammel trykkstandard og skyte mye er det Ruger Redhawk og nye Colt Anaconda som gjelder av da-revolvere.

Link to comment
Share on other sites

Det er noen konkrete krav en revolver for min bruk må tilfredsstille. 

Som det heter i dagens retningslinjer for isbjørnbeskyttelse:

"Enhåndsvåpen til bruk som isbjørnbeskyttelse skal bruke ammunisjon med prosjektildiameter 10,9 millimeter eller større, med kulevekt på minst 14,9 gram  "

 

Det finner man her: https://www.sysselmesteren.no/contentassets/b742146c2a1b45afba09b87b8135fc3f/sysselmesterens-retningslinjer-isbjornbeskyttelse.pdf

 

Edited by Kennethj
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...