Jump to content

Laminatstokk fra U.S.A.


Tommy Tikka

Recommended Posts

hadde jeg vist det igår kune jeg bestilt den til deg. jeg ordnet postadresse i usa og fikk sent stokk dit (StockysStocks.com ville ikke sende til Norge). skal du bestille fra flere firma i usa kan det være en ide å sjekke jetcarrier.com

 

Edit: Jeg sparte forresten MYE på å bestille i usa, fant den ikke i norge men betalte $99,98 + frakt

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Med dagens dollar kurs på over 7 kr.er det ikke lenger de helt store summene å spare. Men kan ikke stokken skaffes til veie her til lands er det ingen bønn.

MVA og frakt må du betale selv om du har konto (adresse) hoe Jet Carrier.

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

ja du slipper ikke MVA og frakt det er viktig å huske.

jeg fant en i norge som kunne skaffe laminat stokk til min rem 700, de kostet 3500 og oppover. fant også en som kunne skaffe ombyggingssett til løst magasin, de kostet 1200+ (det fokk jeg for ca 500NOK i usa) da har jeg alerede spart mye

Link to comment
Share on other sites

Ok, men e d itj fare for skader på veien hit ?? tenker på posten her i landet ! ser ut som d har vært NM i pakkekasting når du har fått pakken...

 

har aldri vært ut for skadet pakke fra usa. (ikke at jeg harhandlet så mange, men noen har det blitt)

Posten Norge er jo en userriøs bedrift iforhold til de virelig stor eks UPS, FedEx etc

Link to comment
Share on other sites

hei.

Jeg fikk nettopp min laminatstokk fra rickhards til min gamle cz brno. Den var nydelig,bortsett fra at det var litt slurvete frest i låskasse/underbeslag,men ikke verre enn at det gikk an å fikse med dremel. Litt "hodekløing" ble det da hullene til underbeslaget var borret litt skjevt,men så lenge du ikke har ti tommeltotter går det greit :wink: Etterarbeid og finish må en vel regne med uansett hvor en bestiller fra i statene trur eg... Stokken min kom seg på 1200 med frakt og mva. Har ennå til gode å se så rimelig laminat her i norge...må vel ut med 1200 bare for et emne tenker jeg,så ikke vær redd for å bestille fra statene selv om dollaren er oppe i 7 kr.!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Eit tips til dei som vil kjøpa kolbe frå Richards Microfit Gunstocks:

Ha god tid....

Det går ikkje å bestilla direkte pr. e-post!

Ring dei på 0018187676097 mellom kl. 18:00 og 02:00 (Norsk sommartid), til seinare ein ringer til lettare er det å koma gjennom.

Sei at du vil bestilla ein stokk og betala med kredittkort.

Du vil då få oppgitt eit faktura (Invoice) nr.

Du må oppgje kredittkortnr. og exp. date (The risky part...)

Avtal at du sender bestilling på e-mail til Sales@Rifle-Stocks.com.

Emnefeltet må innehalda innvoice nummeret og gjerne namnet på personen du snakka med.

I bestillinga skriv du kva du vil ha, med utgangspunkt i prislistene som ein finn under kvar modellgruppe, så som:

Stokk modell

Mekanisme

Laminat type

Fortretype og bredde

Med eller utan tommelhol og kinnstøtte

Løpsprofil

Tilbehøyr som kolbekappe, fortreavslutning, pistolgrepsavslutning og reimbøylefeste.

 

Be om at dei brukar USPS Priority Mail International til forsendelse, den er rimeleg og kjapp nok.

 

Skriv ikkje kredittkortopplysningar i mailen.

 

Be om ordrebekreftelse pr. e-post. Etter 2-3 dagar så får du det Og etter ei veke så får ein faktisk ein ordrebekreftelse i posten!

 

Så er det berre å venta, leveringstida for min del vart som følgjer:

09.06.08 - Bestilt pr. telefon / e-post

16.09.08 - Kredittkort belasta

25.09.08 - Sendt frå California med USPS Priority Mail International

03.10.08 - Lagt til fortolling*

10.10.08 - Videresendt mottaker

14.10.08 - Henta på posten

 

*) Her hadde Richards goofa: Fakturaen låg inni pakken og ikkje i plastlomma på utsida. Posten sende då brev til meg og etterlyste faktura. Eg hadde heldigvis fått ein ordrebekreftelse som eg fann att og saman med utskrift frå kredittkortkontoen var dette dokumentasjon god nok. Fakturaen fann eg inni pakken når eg opna den....

 

Altså ei leveringstid på vel 4 månadar. Dette var eg for så vidt klar over på førehand slik at det var ikkje noko problem for min del.

 

Kva kosta gildet:

Stokk: USD 187,-

Decelrator kolbekappe installert: USD: 46,-

Uncle Mike reimbøylefester m/reimbøylar installert: USD 21,-

Frakt: USD 56,-

SUM: USD 310,- Trekt på kredittkort NOK 1 853,-

MVA NOK 452,-

Fortolling (avgift til Posten) NOK 199,-

TOTALT NOK 2 504,-

Link to comment
Share on other sites

hei.

Jeg fikk nettopp min laminatstokk fra rickhards til min gamle cz brno. Den var nydelig,bortsett fra at det var litt slurvete frest i låskasse/underbeslag,men ikke verre enn at det gikk an å fikse med dremel. Litt "hodekløing" ble det da hullene til underbeslaget var borret litt skjevt,men så lenge du ikke har ti tommeltotter går det greit :wink: Etterarbeid og finish må en vel regne med uansett hvor en bestiller fra i statene trur eg... Stokken min kom seg på 1200 med frakt og mva. Har ennå til gode å se så rimelig laminat her i norge...må vel ut med 1200 bare for et emne tenker jeg,så ikke vær redd for å bestille fra statene selv om dollaren er oppe i 7 kr.!!! :D

Jeg har svært gode erfaringer med Jonny Boberg i sverige, ikke ille pris heller.

Link to comment
Share on other sites

Bestilte for et par år siden to stokker fra Richards. Ca 4 mnd leveringstid. Den ene var direkte feilmaskinert da utfresing for mekanisme/ løp ikke lå i stokkens senterlinje samt at det var frest vekk så mye i området rundt pistolgrepet at det ikke var mulig å forme noe vanlig grep.

 

Skrev flere mailer (i en høflig tone) inklusive bilder som viste miseren og spørsmål om hvordan de foretrakk at vi skulle løse problemet. Fikk aldri svar! Prøvde å ringe flere ganger uten at noen tok telefonen!

 

Sendte stokken med en kompis som likevel skulle til Statene slik at han kunne sende stokken derfra (sammen med et krasst brev), da retur fra Norge ville blitt meningsløst kostbart.

 

Fikk langt om lenge en kort beskjed på mail om at jeg ville få ny stokk, punktum! Ingen antydning til beklagelse der, nei.

 

Kom omsider ny stokk. Ikke akkurat imponerende arbeid der heller, men ikke feilmaskinert denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...