Jump to content

Hvilken rigg? DAA, CR-speed eller annet ?


stuegris

Recommended Posts

Heisann :)

Jeg er ny pistolskytter og skal nå etter hvert kjøpe meg en rigg. Da lurer jeg på hvilken rigg jeg skal velge. Jeg har sett på CR-speed og DAA. Lurer da på å kjøpe en av dem. Det jeg lurer på er hvilken jeg bør kjøpe og hvorfor?

Hva er fordeler/minus med dem? Forskjellene?

 

Er takknemlig for innspill.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker kun DAA-rigger nu. RaceMaster er ypperlig, det er som å plukke pistolen ut av luften, og det tåler juling! Har en CR-speed rigg til glock som blir brukt i sivilpistol, men ville heller gått for RaceMaster. RaceMaster har en lås som sitter ordentlig, CRspeed sin sitter "greit", men er designet for at du skal kunne trekke selv om låsen står på. - Dessuten er det plastikk og knekker lett. Klarte å ta liv av et CR-speed under en walkthrough en gang... Helt sikkert min feil, men har styrt unna etterpå.

 

Ulempene til RaceMaster er pris, og dette er den eneste ulempen i mine øyne. Men noen vil sikkert se på en lås som virker som en ulempe. Selv har jeg øvet den låsen inn i trekket, slik at om den står på så vil fingeren bare treffe den og den vil være borte uansett.

 

CR-Speed, vel plastikk som kan bli ødelagt, dårlig lås...

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Er du "nybegynner"?, hvilken klasse skal du skyte i?, er det production du skal skyte ville jeg annbefalt et mer vanlig hylster ala Ghost stinger, Blade-Tec, DAA PDR, safariland 5186, dette er det jeg vil kalle et no brainer hylster og så er de billigere en knagg hylsterne, det er bare å putte pistolen i, så sitter det (uten låsing), Er enig med de andre her at Race Master er et fint hylster, jeg har et selv, MEN pistolen kan falle ut hvis det ikke er låst.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt DAA i snart 2 år. er meget fornøyd når jeg brukte det til SVI/STI2011.

til glock og tanfoglio er jeg mindre fornøyd.

 

Bruker CR speed til glock nå og DAA til min sig sauer X five(ble bra etter litt tilpassninger på plastlåsingen)

 

Har begynt å bruke Ghost stinger nå og er meget forøyd med denne. billig og enkel. så vurderer å selge mitt DAA rigg med alle adaptere og bruke ghost stinger til X five også

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...