Jump to content

Slik "pimpet" jeg min Ruger 77/22 VBMZ 22mag.


kruttlysten

Recommended Posts

Fjellrifla mi som ligger i lyngen i forige Vapentidingen er lakket på samme måte. Der er skjeftet i glassfiber, så må lakkes uansett. Jeg har også brukt svamper som har vert klippet i riktig fasong og kun "stemplet" mønster. Pipene har jeg bare sprayet etter infalls metoden. Det har holdt overaskende bra, men det kan ikke konkurere med skjefter som har fargen støpt inn ala McMillian.

Link to comment
Share on other sites

Vet at de overnevnte firma selger våpenmaling, practac har vel duracoate.

Malingen de har på nfm er vel ikke særlig slitesterk.

 

Men jeg ser at han i tråden på robsoft har brukt vanlig "tagger" maling.

Det er også mye billigere enn duracoate.

 

Lurte derfor på om noen har tips til slik maling som er å få kjøpt i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Halloens!

takker for svar. Artig att dere liker resultatet :)!

 

Ja,, di fargene jeg har brukt er ganske allminnelig sprayfarge,, men absolutt en veldig bra og spesialisert graffiti farge!

Den sitter som ett smekk på skjeftet men self får tiden vise hvor slitesterk den egentlig er.

Disse fargene er jo beregnet på å holde alle værforhold utendørs..

 

Det skall sies att jeg kontaktet mange handlere med mange forskjellige farger. Det som gjor att jeg valgte di fargene jeg valgte var att di svarte tillfredst på alle spørsmålan mine + att di hade 200 nyanser :shock: ( :D )

 

Jeg har selfølgelig brukt en beskyttelseslakk over camomalingen. To lager matt klarlakk som er beregnet på akkurat denne sprayfargen.

 

Dråpeeffekten fikk jeg ved å bare presse meget lett med fingeren når jeg sprayet..

 

Trur ikke fargene på byrsa mi slites vekk i det første,, men hvis det skjer eller hvis jeg blir lei så er det jo bare å "lage en ny en" ;)

 

Med di fargene jeg brukte har du 200 nyanser å velge mellom. Fantastisk utvalg di har der på highlights.nu

 

MVH Niclas,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Wow, slike tråder liker jeg :D Kjempearbeid! Håper jeg får til noe liknende :?

Da har jeg bestillt noen bokser fra Montana Mailorder, så nå skal salonggeværet få seg en make-over utpå nyåret.

Enn at jeg ikke så de flotte bildene før, så kunne jeg hatt dette som et romjulsprosjekt...

Fant ikke klarlakk hos dem, men satser på å finne en et annet sted jeg kan bruke for å få ekstra holdbarhet på lakken.

Link to comment
Share on other sites

takk!

koselig å høre så positiv kritikk på "pimpen" min 8)

Jeg har byttet ut Kikkertsiktet mitt nå,, det nye er ett Aetec 2,8-10x44.. i samme/lignende klær som det første..

Husk bare å forberede overflatene som skall sprayes.. slik att fargene fester. Tykke lager med farge er også mindre bra..

før

20081206141502.jpg

etter

20081208146102.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja det var uten tvil ei flott børse.

 

Men Thundrbrd, skal du ha klarlakk på den ? Vil ikkje det gje reflekser som ødelegger for camo look`en ?

 

Mulig jeg er lettlurt, men i tråden på robsoft står der at han brukte matt klarlakk for å gi en mer holdbar overflate.

Jeg vet ikke om der finnes noe sånn som en "matt klarlakk" en gang.

Må jo innrømme at det lyder litt selvmotsigende nå når du nevner det... :oops:

Link to comment
Share on other sites

jo di ringte faktisk opp meg å spurte om det ikkje var matt look jeg ønsket,,, jo svarte jeg... da bestiller du matt klarlack... to forskjellige ting.

 

hvis du beskytter med kvadrupple lager så blir det nært halvglossy,, men hvis du bruker den normalt så blir det absolutt matt. Med matt klarlack alltså ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 8 months later...

Endelig fikk jeg lasta opp litt bilder fra lakkeringen av min trofaste Marlin .22lr halvauto.

(Galleriet her suger, og jeg har gitt opp et par ganger tidligere!)

Ble så inspirert av denne tråden at jeg bare måtte gjøre noe med den.

En herlig sommerdag skred jeg til verket.

Stokken, en helt plain stokk uten nettskjæring av noe slag, ble mattet ned og avfettet.

Så var det bare å spraye i vei.

Brukte bare strå, blad og bregner jeg fant rett rundt meg i hagen.

Hadde i tankene hva som vokser i terrenget det vi jakter, og å få litt høstfarger inn i denne siden det er da vi jakter.

riflafrlakkastokken1med.jpg

riflafrlakkastokken2med.jpg

riflafrlakkastokken3med.jpg

 

Og slik ble det ferdige resultatet! Jeg er kjempefornøyd. :D

Spesiellt siden jeg ikke er noen kunstner akkurat.

Ormebladene (bregnene) er jeg særlig godt fornøyd med.

Med matt lakk er det egentlig bare å spraye i vei, blir noe feil så tørk vekk og spray videre.

 

riflafrlakkastokken4lar.jpg

Kanskje kikkerten også må få seg noen strøk.

Har byttet ut den på bildet med en Tasco Varmint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...