Jump to content

kuletest... flere kuler kommer


PederR

Recommended Posts

hallo.

har foretatt en liten test ihvertfall startet.

rifla som vil bli brukt er en mauser m98 med lyddemper, kaliberen er 6.5x55 og 3-12x50 kikkert og holdene er 100 m og kruttet som er vitavhouri 160. det blir skutt tre skudd. og så måler jeg samlingen

viewtopic.php?f=17&t=38241&p=427547#p427547 hvis du har lyst til og hjelpe til med kuler og kulevalg.

 

Kule: Hornady Amax

Vekt: 140 grain

Samling: 15 mm

Kruttvekt: 42 grain

 

Kule: Hornady Amax

Vekt: 140 grain

Samling: 12 mm med en utdrager som jeg så 22 mm(ble feil avtrekk og siktet altfor lenge)

Kruttvekt: 44 grain ( den ladningen rifla likte best i Amax)

 

Kule: Hornady Amax

Vekt: 140 grain

Samling: 33 mm

Kruttvekt: 46 grain ( den ladningen rifla likte minst)

 

kommer mere. etterhvert og bilder kommer. inntrenginga kommer også men der blir det kun en kule.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hadde vært interessant å vite hylsefabrikat, tennhette-type og totallengde på ammunisjonen også. Men hastighet og ekspansjon i egnet medium er det mest interessante i mine øyne.

 

hylsa er Norma rekkrutt hylse(vet ikke helt om dem bruker andre hylser til jaktammo'n)

tennhette er cci premium large rifle 200.

ekspansjonen kommer senere bare så du vet det jonnyvang. de blir skutt i vasskanner som er fylt med vann.

Link to comment
Share on other sites

ekspansjonen kommer senere bare så du vet det jonnyvang. de blir skutt i vasskanner som er fylt med vann.

 

Bruk heller denne måten. Sett opp 1 våt,1 tørr og 15 våte telefonkataloger etter hverandre. Da får du både målt ekspansjon og målt inntrengning.

Link to comment
Share on other sites

Bruk heller denne måten. Sett opp 1 våt,1 tørr og 15 våte telefonkataloger etter hverandre. Da får du både målt ekspansjon og målt inntrengning.

det som er problemet er at jeg har ingen tlf kataloger her. og ingen av naboene har. men jeg kan sikkert sette ut en annonse i avisen om det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...