Jump to content

Tanfoglio Gold Match


Lærlingen

Recommended Posts

Var i dag hos Stenvaag og handlet litt, og fikk i den anledningen tafse litt på forskjellige håndvåpen. Tanfoglio Gold Match satt veldig godt i hånden og har på mange måter alt som kreves av en konkurransepistol utstyrsmessig, og avtrekket var veldig bra.

 

Jeg har søkt litt både på nettet og Kammeret ang erfaringer og presisjonen, men det er ikke så veldig mye informasjon å finne.

Hva slags kuler/ladning fungerer best i denne? På treningsbanen til klubben er det kun tillat med bly, er det noe jeg må tenke på mht polygon løp?

 

Syntes pistolen virket bra, er det noen som har skutt mye med denne og har erfaringer å dele?

 

l3_gold_match.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hadde en slik for noen år siden

Skjøt ca 20000 skudd før den måte vike plass for noe nytt :D (alt må testes ut)

 

Første jeg gjør når jeg får nytt våpen er å teste ut ammo for å finne det som våpenet går best med (for meg) tilgjenngelige kuler.

Som er innen for faktorkravet til NSF, helst ikke for mye over, da det var der den ble brukt.

 

Endte opp med 2 ladninger som gikk bra nok for mitt bruk:

 

Blykule:

Lymann RN 120 grains, ladd med 3,8 grain N330 krutt. COL 28mm

Samlet 33mm på 10 skudd

 

Platert kule:

Rainier HP 125 grains, ladd med 3,7 grain N320 krutt. COL 28mm

Samlet 25 mm på 10 skudd

 

 

Testet en masse andre kuler og ladninger også, ingen problem å få den til å gå under 50mm, på 25m hold :!::D:D

 

 

Forøvrig kan våpenet anbefales på det varmeste :!::!::!:

Link to comment
Share on other sites

Her finner du tanga

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=445760

Mulig du er ute etter ferdigstøpte.

 

Kan bekrefte at denne går veldig godt i en Tanfoglio ultra match.Ser ut til å kunne lades hardere enn vanlige blykuler uten å blye.Mulig dette har med at den har 2 fettriller.

Solgte en slik komplett 4 hullstang i forige uke her på forumet.

Jeg bruker nå en saeco rundneset kule på 124 grain som gir enda bedre presisjon i tanfoglioens polygon piper.At den i tilleg samler godt i min Marlin campcarabin 9mm er jo ikke noe ulempe :D

Holder på å by på en Hensley&Gibbs #7 på e-bay.

Har alltid likt 9mm med kjegleform på kula.Den er ikke ulik LEE sin 120gr kjeglespiss.Lee,s kule har også god presisjon i ultramatchen.At Hensley&Gibbs kuletanga er en 6 hullstang er jo også positivt.Det går med noen tusen 9mm i løpet av året.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hei!

 

Har ikke en Gold Match men de forskjellige fjærer er til forskjellig ammo.

 

Lader du selv så kan du lade snille ladninger (som holder krav til miliær), men de er en god del svakere enn fabrikkammo. Det kan være at pistolen ikke kaster ut tomhylsene/lader neste skudd i kammeret. Da bruker du en fjær som er litt svakere og da funker hele greia igjen.

 

Wolfgang

Link to comment
Share on other sites

Har ingen problemer med å anbefale Tanfoglio pistoler. Har selv en Tanfoglio Match 9 mm som brukes til feltskyting. Den har nå gått litt over 5000 skudd og har altid fungert 100%. Er meget fornøyd med den, og må vel si at den er et av de våpnene jeg har som jeg antagelig aldri kommer til å kvitte meg med. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har ikke en Gold Match men de forskjellige fjærer er til forskjellig ammo.

 

Lader du selv så kan du lade snille ladninger (som holder krav til miliær), men de er en god del svakere enn fabrikkammo. Det kan være at pistolen ikke kaster ut tomhylsene/lader neste skudd i kammeret. Da bruker du en fjær som er litt svakere og da funker hele greia igjen.

 

Wolfgang

 

Jupp.

 

Min goldmatch kom levert med medium fjæra innstallert. Bruker den med all fabrikkammo eg har testa sålangt, så bruker eg svakeste på heimeladningane.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...