Jump to content

Pipe 6mm XC for Sauer 200STR, hvem leverer?


Nyati

Recommended Posts

S&L produserer 200 STR løp i 6 XC. De som selger S&L bør kunne levere XC løp. Hans Kristian Vear og Jaktdepotet har som regel på lager.

Sjekk mating i STR. Jeg har 6,5x47 løp til både 202 og STR som begge sliter litt med mating. XC er samme lengde 68-69mm og det er litt i korteste laget for 88mm magasiner. I 202 blir patroner av den lengden levert med sluttstykker med bare 1 rad låsklakker

Link to comment
Share on other sites

I 200STR tillater 308 kammer en patronlengde på 74-75mm. Samme gjør de i 202. Den lille ekstra lengden gjør susen.

 

i 202 blir 22-250/243 laget med eget sluttstykke for å takle kortere patroner bedre. 243/6,5x47/6XC er alle på samme lengde og passer bedre med et annet sluttstykke.

 

Hverken XC/6,5x47 kjenner jeg til har blitt laget for sluttstykker med 1 rad låsklakker. Så nei skal du bytte til XC må du finne deg i å bruke ett løp for 200 STR med 2 rader låsklakker og fikle litt for å få matingen 100%.

 

Jeg bruker 308 magasiner i 6,5x47 i 202, men det er langt fra problemfritt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hei,

 

Jeg har læst denne tråd med stor interesse da jeg har en Sauer 202 i 308 Winchester og ønsker at lave denne om til en Sauer 202 med 6 XC men hvad skal til for at dette kan ske. Jeg vil gerne hører om du vil bekræfte det nedenfor samt komme med flere kommentar for at sikre at jeg har forstået det korrekt.

 

Må jeg ha slutstykke som passer til kaliber 22-250 / 243? Ja, dette er et must da slutstykke to 308WIN ikke stemmer. Er dette sandt?

Må jeg skifte magasinet (308 Winchester)?

Hvem producer bra piber/løb i 6XC? S&L... hvem ellers?

Mår man anskaffe sig en lyddæmper/suppressor til kaliber 6XC?

Skal det være med 1:8 tvist i pibe?

Hvor lang skal pibe være (56 cm eller længere)?

 

Mvh

Christian

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har noen særdeles pent brukte piper i 6 mm BR. Rustfrie fra Border Barrels i Skottland. Det er mulig å ta et Sauer kammerstykke fra en utskutt match-pipe og gjenge denne innpå og kamre om.

Men jeg vil ikke sende den utenlands, hadde skikkelig plunder med å få en 9,3 x 62 pipe jeg hadde laget over til Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Sauer leverer orginal piper i 6mm Norma Br til sauer 200 str.Mulig den kan brotches opp til 6mm xc.Jeg har en slik pipe til min sauer i 6mm Norma Br.Med 105gr Lapuakuler klarer jeg å skyte 10 skudds grupper på 1 tomme på 250m fra benk.Sauer 200 kassa mater ikke opp den lille hylsa fra magasinet så man må lade ett og ett gjenom utkaster porten.Samme sluttstykke som 6,5x55 og 308 win

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...