Jump to content

Leupold parallakse/side fokus


Brubakken

Recommended Posts

Har kjøpt meg en eldre Leupold vari-x iii 4.5-14x50. Denne har parallakse justeringen på siden, ved siden av justeringstårnene.

Det er ingen merking på strekene hvor langt unna di forskjellige innstillingene gjelder for, kun den siste streken med "uendelig" symbolet.

Har prøvd å sende mail til Leupold men har ikke fått noe svar enda.

Er det noen som har en oversikt over dette?

 

DSC09148.jpg

Edited by xxxdodge
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

"Zeiss" - om det er snakk om det anerkjente tyske optikkmerket, grunnlagt av Carl Zeiss, Ernst Abbe og Otto Schott. Zeizz, og Seizz tror jeg er noe kina-etterligning ;) Det står jo på kikkerten, burde være mulig...

Parallakse, https://no.wikipedia.org/wiki/Parallakse

For ordens skyld, ikke relevant i denne tråden, Retikkel, ikke rektil

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Sitat

zeiss ble til zz kan

Skrevet sånn ca kl. 2 om natta så er det vel en del slakk i rettskrivinga ja - du er jo bare den xxx-te som skriver det, så du vippet meg over flisespikker-kanten der. (Wolfram, ikke Tungsten, men slapp av, kona mi er verre ;) Hun ville korrigert folk for og/å feil..)

 

Jeg har drevet og surfet etter en del ting jeg har lyst på Finn de siste dagene, og konstaterer at det er både Zeizz, Seizz og andre merkelige ting til salgs, nesten utelukkende med rektil, parrelakse og ballestikk-tårn og kulekompenstor, og mange andre fantasifulle navn - jeg må tilstå at jeg sliter med å kjøpe ting fra folk som ikke kan stave det de selger - iallfall når det er butikker det snakk om, og de klarer å få både produkt og merkenavn feil.

 

K

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...