Jump to content

Småviltrilfe


mafu

Recommended Posts

223rem er mitt småvildt kaliber.

Har en kort og hendig boltrifle med kort låskasse påmontert en liten 3-9x40 kikkerten som ikke blir så vulgær stor oppå den korte låskassen.

223rem er det masse ferdig amo å få tak i i butikkhyllene i varianter til all bruk fra sprenging av kråker til kjøttjakt på rådyr og gås for en grei pris som igjen gir anledning til å treningsskyte masse, samt at løp i dette kalibret tåler masse skyting uten å brenne opp å miste presisjonen slik 22-250 kan ha en tendens til å gjøre.

Ville kikket litt på Shuls&Larsens korte versjon, den er også en løpsbytter, så hvis du får lyst på ett annet kaliber som går i kort låskasse så har du muligheten til å få ett løp til.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eg har kjøpt 222, men har ikkje skåte så mykje med ho endå. Kunne lika godt kjøpt 223, men den eg fann billig var i 222. Hadde vel lada uansett så då blei da 222, men er vel forbeholdt heimeladarane etterkvart sjølv om da vel finns noke billig ammo endå. Men viss du ikkje lada sjølv er da vel 223 som er tingen. Merke tja, ville valgt ei lett og litå ei samma med kikkart. Viss du ikkje trenge da ville eg ha droppa dempar. Sjølv har eg brno fox. Ville uansett ha sett på bruktmarkedet. Pleie dukka opp gode kjøp der viss du ikkje har da bråtravelt. Fann ingen der no som eg fall for sån umidelbart. Korleis ser budsjettet ut? Du bør vel finna noke brukande på bruktmarkedet til godt onda 10 000 vil eg sei, viss du berre venta, helst ned mot 5 000. 

Link to comment
Share on other sites

Støtter en .223Rem.

Har en Remington Model 7 til samme formål i dette kaliberet, så om det blir en del gåing så er vekt og størrelse på denne meget behagelig.

Presisjonen er også upåklagelig, sett i forhold til pris.

Godt utvalg av ammo, bruker Oryx til rådyr.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt 2 rifler nå i 22-250 som jeg bruker til rev, bever, gås og rådyr på avstander fra 50-300meter og det er et knall kaliber med super presisjon og imponerende rett kulebane. fine slakt med riktig kule. Ikke fullt så mye ferdig ammo i butikkene å få tak i som  223 men kommer seg.

 

Hadde jeg ikke ladet selv så hadde jeg mulig kjøpt 223 men hvis du lader selv eller kjenner noen som lader så hadde jeg kjøpt 22-250 uten tvil:)  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...