Jump to content

Sprekk i låskassen på blaser r93


Tronic

Recommended Posts

Hei

Var litt uheldig her om dagen når jeg dreiv å bedde en kkc stokk til blaser r93,  og låskassen satt godt så måtte slå den ut med en tre pinne og hammer fra undersiden der som avtrekkeren sitter og slå nokk ikke helt på riktig sted så ble en liten sprekk i metallet på ca 2cm der meltallet er på det tynneste, har dette noe praktisk betydning med tanke på sikkerhet?

mvh

Eivind

Link to comment
Share on other sites

 Pipa er jo godt skrudd fast i stokken og sluttstykket låser i pipa. Kan ikke se for meg hvordan det kan bli noen belastning på låskassa i en Blaser R93. Regner med at det er under magasinbrønnen du har sprekt kassa og at dette da ikke har noen betydning for avtrekket ditt. 

Link to comment
Share on other sites

Jepp, tror jeg skjønner problemet.

Så nå må du enten rette, lappe og/eller slipe til bunnen av magasinbrønnen. Eller slipe til og runde av den fjærbelasta saken som ligger under magasinet og presser det opp mot sluttstykket, den er jo ganske skarp og det skal nok ikke mye til før den henger seg opp. Er ikke sikker på hvor mye du kan justere på denne før du får funksjonsproblemer med magasinet. Et løst magasin er vanligvis ganske greit å få tak i hvis det går galt med tilpassningen av det gamle.

Hadde trøbbel med å få ut kassa jeg også da jeg bytta stokk fra Timber Pro til Professional. Er bare tyskere som kan være så anale at de lager sugepassning absolutt overalt på en plastikkstokk. At det i tillegg tydeligvis er forskjeller utvendig på den gamle kassa mi og de som selges nå hjalp heller ikke på humøret. Hadde heldivis hjelp av en god kompis som er litt mer tålmodig enn meg, og som utstyrt med Elkokniv og tilslipt skrutrekker tok utfordringen på strak arm.

Hvis du legger ut bilder så kan det hende at det er noen her som har komptanse og tips til hvordan du kan reparere kassa. 

Kjedelig å oppleve slikt når en heller skulle kost seg med ny stokk. Ønsker deg lykke til

Edited by 8X68S
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Et spørsmål til dere som er skeptiske til sikkerheten med en slik skade i magasinbrønnen. Har dere tatt i en R93 noen gang? Eller gjordt et lite forsøk på å sette dere inn i virkemåten?

Dette hadde ikke bekymra meg stort hvis det var min rifle.  Jeg hadde nok tatt den ut i garasjen, banka sprekken ned igjen og slipa ned det som måtte være igjen av grader.

Det er heller ikke bare å kjøpe ei ny låskasse, de selges ikke løse.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...