Jump to content

Endring av Mini 14 ATI foldestokk


Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har nettopp gått til innkjøp av en brukt Mini 14 Target rifle, og fikk med en ATI foldestokk.

Legger ved et bilde av tilsvarende stokk.

 

2012-12-21_18-48-40_356.jpg

 

Da totallengden på riflen blir for kort ved innfoldet kolbe ønsker jeg å låse den i utfoldet tilstand.

Den enkleste og kanskje beste måten å gjøre dette på er å fylle "slotten" med epoxy, slik at den ikke blir mulig å folde igjen, men da mister jeg også muligheten for å bytte "tuben" på stokken.

Er det noen som har et annet forslag til hvordan jeg kan låse den i utfoldet tilstand, på en lovlig måte?

Link to comment
Share on other sites

Ville enten satt et par mindre skruer gjennom foldeleddet hvis nok å feste i.

Er det trykkknapp for å folde den?

 

Ville selv bare lagt litt epoksy i utløser mekanismen på stokken eller i selve leddet, kan evt borre små hull for litt feste.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det ble til at jeg fylte hele leddet med epoksy, så nå er den etter mitt syn lovlig å bruke. Kjenner likevell at jeg kvir meg litt for å ta med en Mini 14 med tacticool stokk til banen...

 

Mens jeg var i gang med dette prosjektet så utbedret jeg også slingringen som var mellom buffer tuben og kolben.

Skulle gjerne lagt ved noen bilder, men det er så tungvindt med telefonen.

 

Jeg utbedret slingringen ved å legge litt epoksy i hullet i kolben hvor buffer tuben går inn ved innskyvning av kolben. Jeg fylte inn så mye at buffer tuben ikke fikk plass, deretter pusset jeg ned epoksyen slik at buffer tuben fikk en tight fit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...