Jump to content

Swarovski Habicht 3-12x50 L pris?


gebirgsjager

Recommended Posts

Hei!

Kjøpte et kikkertsikte på den lokale sportsforetninga da dette skulle være et meget bra sikte...men stusset litt i etterkant på prisen av dette..betalte 19.290,-. U. Lys og montasje.

Men finner svært lite info om siktet på nett, eller samme sikte til salgs.

Er dette en grei pris for et slikt sikte?

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at du ikke finner info om det er sannsynligvis at du søker etter feil betegnelse - Habicht er ikke typebetegnelsen, det er et varemerke som Swarovski satte på alle siktene sine opp til de lanserte Z-seriene.

Siktet du har er sannsynligvis et PV 3-12x50, dette er samme sikte som Z4i bortsett fra opplyst retikkel. Siktet er i toppklassen, ingen tvil om det, men jeg synes prisen var stiv for et utgått sikte som har ligget på lager i 10 års tid. Til sammenligning kjøpte jeg selv et AV 4-12x50 (også gammel modell, samme som dagens Z3) nylig, også det en overligger hos en forhandler, og det gikk til halvparten av prislappen som sto på esken.

Link to comment
Share on other sites

betalte 16 lapper for z4 modellen med lys for 3 år siden ny. Syntes vel prisen var vel drøy viss det er forgjengeren uten lys ja.

 

Modellen med 56 åpning med lys fikk jeg for underkant av 13 ny når swaro hadde jubileumspriser på utvalgte modeller ifjord..

Link to comment
Share on other sites

Her ha du nok blitt litt lurt. Kjøpte samme sikte som deg for 3 år siden, men med lys og skinne for 10k. Når eg kjøpte samme modellen i 2.5-10x56m/lys for 9 år siden betalte eg 15k.

Det er eit veldi bra sikte du har fått deg, men hadde nok heva kjøpet å handla meg ein z4i

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for alle svar.

Ved hjelp av denne tråden og en service innstilt forhandler fikk jeg hevet kjøpet :D

Da blir det nytt sikte.

Skal stå på en 6,5 tikka sportster i GRS stokk....til bruk på alt vilt fra fuggel til elg.

Så får vi se hva valget blir på ny kikkert :)

Link to comment
Share on other sites

Du må ikkje høre på Morken, han er like solgt ang Swaro som meg.! :lol:

 

Siktet skal du ikke gi mere enn maks 7 for. Tilsvarende sikte, pent brukt med lys-om det betyr noe- går for 7500-8500,-

 

Amatørs forslag er også et meget godt sikte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...