Jump to content

Søknad på revolver 357/38


WyattEarp

Recommended Posts

Hei!

 

Er fersk pistolskytter og kan om noen måneder sende inn mine første søknader på egne våpen.

 

Når det gjelder revolver har jeg kikket litt på bla.a Korth og ser at de har 357mag med egen tønne for .38.
Hvordan vil man gå frem i en evt våpensøknad for dette? Må man søke om 2 våpen eller våpen+del, evt holder det å skrive 357/.38 i søknaden ?
Eller misforstår jeg helt her da man (som jeg antok) kan skyte .38 i .357 tønne ? :)

 

Er mye flott å se på fra både Colt og S&W og andre, men synes personlig Korth har noen veldig lekre varianter, særlig Super Sport GTS .357

Edited by PetterD
Link to comment
Share on other sites

Litt OT, kan ikke helt dy meg.

 

Når du er fersk pistolskytter og skal kjøpe din første revolver, vil du virkelig svi av 50k på denne? Tenk om den ikke svarer til forventningene?

 

Produsenten gikk muligvis konken for noen år siden. Nå lager de visstnok en ny og annen type revolver enn den opprinnelige.

Som enkelte (meg selv inkludert) har påpekt så ligger det en video på hjemmesiden som viser litt av funksjonen til våpenet. Vær oppmerksom på at det er den opprinnelige utgaven, funksjonen og leamikken til dagens variant er så vidt jeg vet ikke vist noen steder.

Link to comment
Share on other sites

Har du penger til overs så hvorfor ikke :-)

Laugo Alien ble vel solgt for rundt 50 da den kom for få år siden, nå ligger den på 70, så ikke garantert at at taper penger på en Korth...

Men har du penger til en Korth, så har du vel penger til 357Mag også... Koster 2-3 kroner mer per skudd enn 9x19, men så skyter du bare halvparten så mye så egentlig går det opp i opp. På den andre siden, har du råd til Korth så har du også råd til ei ekstra tønne, bare å sende inn våpensøknad på våpendel i samme slengen.

Det tryggeste er vel en en pent brukt 686, den selger du for samme pris om du blir lei.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Takk for svar! :)

 

Jeg ble litt usikker da jeg så Sportec og Korth selv tilbyr denne i 357,38 og 9mm men antar det da kun er hvis man kun ønsker 38 :).
 

En i klubben har en Korth, riktignok en litt eldre (ser ut som Ranger) og den virket veldig fin. En S&W er nok helt klart et smartere kjøp mtp videresalg, spesielt siden jeg er nybegynner,

men synes Super Sport GS er en fantastisk lekker revolver..  Var ikke klar over at de har gått konkurs og produserer andre typer revolvere nå, mange takk for tips!

Er uansett noen måneder til jeg kan søke, og mange måneders ventid på søknadene så hva slags våpen det blir kan fort endre seg.

Skyter med en Walther GSP500 på treninger og vurderer det til finpistol, ellers en Taurus TX22 Compact til spesialpistol (da jeg også har en privat bane å trene litt ekstra på, fortrinnsvis med demper), i tilegg til en 9mm for militærfelt.
 

Edited by PetterD
Link to comment
Share on other sites

Det kjedelige svaret er å kjøpe seg en smith, helst gammel og "urørt". 

Har gammel S&W som spesialrevolver, og den er god som gull med relativt lette modifiseringer.

Litt på impuls kjøpte jeg en Spohr 357 ifjor, dette er en Tyskbygd S&W "kopi", denne har blitt et særs hyggelig bekjentskap og verdt en titt dersom du vil legge noen kroner i revolver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...