Jump to content

Poncho skogscamo str M


Ripen

Recommended Posts

Noen som kan peke meg i retning av en poncho med skogscamo str M? 

Har sett på Helsport sin men den virker å være utsolgt https://www.helsport.com/en/outdoor-gear/poncho/poncho-medium-forrest-camo/?item=855-208-V 

Vil helst ha str M eller kortere poncho enn de som er typisk one size fits all siden jeg ikke ruver mer enn 170cm over bakken og må kunne bevege meg i den. 
Er tenkt til bruk på post når det regner, snør eller sludder. 

Har en Helsport Fjellduk Pro som er helt glimrende til å sitte rolig i, men der jeg er på jakt og sitter på post må man ofte opp og forflytte seg raskt når dyrene kommer, og da er det risikosport å bevege seg i den duken siden den er veldig lang. 
Ser for meg at en kortere poncho er mer praktisk i de situasjonene. 

Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (5 minutter siden):

Må den være i camo? Jeg liker denne om jeg må bevege meg https://www.fjellrevenshop.no/produkt/fjellreven-lappland-eco-shell-poncho/ Jeg synes den har fin passform og lager lite lyd.

Den ser kjempefin ut, men jeg trenger ikke en såpass dyr poncho. 
Jeg er mer ute etter noe rundt tusenlappen eller rimeligere, som kan pakkes sammen og ta lite plass i sekken/jakkelomma, brukes kun når jeg sitter på post i regnet og skal nok stort sett ikke brukes når jeg går/driver. 
(selv om akkurat denne ponchoen fint kunne brukes til det)

Med at jeg må bevege meg mener jeg at jeg må reise meg fra post og forflytte meg litt for å komme i bedre posisjon om dyrene ikke kommer der jeg hadde håpet, eller om jeg har skutt og må sjekke at dyret ligger. 
Dette skjer ofte i ganske bratt og ulendt terreng. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den fra Magasinet er også å få i skogscamo. Den har strikk nederst, så du kan heise den opp til livet når du beveger deg og så slippe den ned når du sitter/står. Funker helt greit. Om du ikke vil ha den så lang, så er det fort gjort å klippe den til passe lengde og så sy en søm med strikken inni en kanal slik at du beholder justeringa. Da får du den akkurat så lang som du vil ha den. Jeg har 2 utgaver av den med hvit camo (veit ikke om den er å få lengre) og der har jeg en fullengde og en akkurat passe som sid anorakk til mine få cm som er omtrent som dine cm over havet :-) Helt grei løsning.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ser for øvrig at Jaktdepotet skriver at deres rekker midt på leggen. I så fall er den kortere enn min, men min er gammel modell. Den er fotsid, på meg, som er 183.

 

Som Jeger'n skriver, den fra magasinet har strikk nederst. Det har min, fra Jaktdepotet og. Begge kan snurpes rundt livet med denne, men det liker ikke jeg, så jeg hemper den opp med strikkløkkene og små plastkarabinere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeger'n skrev (14 timer siden):

Den fra Magasinet er også å få i skogscamo. Den har strikk nederst, så du kan heise den opp til livet når du beveger deg og så slippe den ned når du sitter/står. Funker helt greit. Om du ikke vil ha den så lang, så er det fort gjort å klippe den til passe lengde og så sy en søm med strikken inni en kanal slik at du beholder justeringa. Da får du den akkurat så lang som du vil ha den. Jeg har 2 utgaver av den med hvit camo (veit ikke om den er å få lengre) og der har jeg en fullengde og en akkurat passe som sid anorakk til mine få cm som er omtrent som dine cm over havet :-) Helt grei løsning.


Hvor vanntette er de, har du fått testet det? Tenker da på at den vil bli brukt når det er for jævlig til å sitte kun i jaktdressen, som for øvrig har 27 000mm vannsøyle. 

Våt blir man til slutt omtrent uansett oppgitt vannsøyle når det bare pisser ned hele dagen, enten i form av regn eller sludd/våt snø. 
Men med et lag ekstra på de våteste dagene blir man ikke våt til skinnet på samme måte. 

Link to comment
Share on other sites

Har ikke testet i ekstremvær. Da holder jeg meg i koia og avventer bedre tider 😀 Kjøpte en Swazi anorakk før jakta i høst og den tåler dårligere vær, men for bruk utenpå dressen din bør ponchoen holde. En av fordelene er at den er heldekkende. Du slipper at alt vannet renner ned på buksa på samme sted. Den er dessuten langt mer lydløs enn Swazi sin toppmodell. For meg betyr det en del. Lurer forresten på om ikke Magasinet også har kommet med en slik sid anorakk i samme stoff. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeger'n skrev (2 timer siden):

Har ikke testet i ekstremvær. Da holder jeg meg i koia og avventer bedre tider 😀 Kjøpte en Swazi anorakk før jakta i høst og den tåler dårligere vær, men for bruk utenpå dressen din bør ponchoen holde. En av fordelene er at den er heldekkende. Du slipper at alt vannet renner ned på buksa på samme sted. Den er dessuten langt mer lydløs enn Swazi sin toppmodell. For meg betyr det en del. Lurer forresten på om ikke Magasinet også har kommet med en slik sid anorakk i samme stoff. 


Er vel denne?  https://www.magasinet.no/dovrefjell-jeger-n-anorakk-gronn-mork-gronn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...