Jump to content

Montasje Sauer 404


BigBore

Recommended Posts

Jeg liker innomount, på grunn av prisen og funksjonaliteten, ett trykk for å få dem av.
Men det er vanskelig å få dem lavt med mindre man har 50mm sikte, og vanskelig å få termisk/digitalt langt nok bak med Innomount.

Merk dog at nye Sauer 404 låskasser (produsert sent 2022 og i 2023) ikke er kompatible med eldre montasjer, som er nok en fallgruve i potetlandet hvor mange forhandlere ikke vet om kompabilitet og gjerne montasjene er år gamle fra leverandør.
https://www.optics-trade.eu/blog/sauer-changes-sum-mounting-system-on-sauer-404-rifles/

Jeg anbefaler å bestille litt forskjellig fra nett og benytte seg av angreretten på dem man ikke ønsker og dem som eventuelt ikke passer.
 

Edited by Red FR
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk

leste faktisk om dette rett før du svarte. Ser ut som jeg har «gammel» kasse. Selv om jeg kjøpte den ny nå. Så da kan jeg vel bruke både gamle og nye. 
vil jo tru at de med 2 stoppere vil være stabilere. Mindre sjanse for at montasjen «vrir» seg. 

Edited by BigBore
Link to comment
Share on other sites

Dette er jo håpløst!,

Dette er Innomount med 3mm høye ringer. Har da 10-11mm å gå på mellom løp og sikte (56mm) og 3mm mellom rør og «base».
Hvor mye lavere vil SUM montasjen komme?

Og finnes det andre løsninger?

 

IMG_7137.jpeg

Edited by BigBore
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
BigBore skrev (På 2.1.2024 den 19.28):

Ingen som vet hvilken montasje som er lavest? Gir lavest montering. 

20240120_134459.jpg.cfccd90f2ebaa67f83c1135ea93ec810.jpg

Hadde den laveste Innomount, men solgte den.. Ringne var så lave at tårnhuset på Leica tok i skinnen og kunne ikke monteres. Zeiss og Swarovski sine
hus tok ikke i skinna. Her er SUM low, og det er litt over en millimeter mellom skinne og tårnhus på denne Zeissen. Leica fungerte også på SUM low.
Tror ikke du får det spesielt lavere enn med SUM montasjen. Henneberger sin S404 montasje synes å bygge tilsvarende Innomount sin montasje.
Vurderte picatinny, men de bygger ganske mye i høyden de også, så kommer jo ringene i tillegg. Veier dessuten mer enn SUM. Husker ikke helt vekten
på SUM, mullg 168 gram..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...