Jump to content

Skytterlogg - noen tips til en god app?


GunC

Recommended Posts

Jeg har tidligere benyttet meg av CCW Guardian, en amerikansk app for sportskyttere. Her kunne man lagre info om egne våpen (bilder, serienummer, kailber etc), ammo beholdning i tillegg til å logge egne skytetreninger med tid, sted, type trening, antall skudd, bilder osv. En virkelig fin app som kan hjelpe deg å holde oversikt over egen skyting. 
Nå er ikke appen tilgjengelig lenger så jeg er på let etter en god skytterapp for pistol / revolver skyting. Når jeg leter i appstore får jeg stort sett bare treff på spill og det er  jeg ikke på jakt etter.

Noen gode tips der ute?

Link to comment
Share on other sites

Jeg lette mye rundt da jeg startet å skyte for to år siden og fant ikke noe som hadde det jeg ønsket. Jeg endte derfor opp med å lage min egen skytebok i Excel. Jeg har ett ark for hvert våpen (9 stykker) og i tillegg ett eget ark for stevner og ett for alle resultater i de ulike programmene jeg konkurrerer i slik at jeg enkelt ser utvikling og personlige rekorder. På arkene for hvert enkelt våpen har jeg kolonner for dato, sted, aktivitet, antall skudd, stevnenummer (hvis det var stevne), poeng, klasse og så god plass for å notere informasjon. For hvert våpen summeres antall skudd automatisk og både antall skudd og antall stevner summeres videre til en oversiktsside hvor jeg ser hvor mange skudd jeg har i hvert kaliber, antall stevner jeg har deltatt på og hvor mange deltakelser jeg har i de enkelte øvelsene på stevnene jeg deltar på. Det summeres også automatisk opp antall stevner for hvert enkelt våpen, fin informasjon å ha hvis det skal søkes om reservevåpen. 

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (23 timer siden):

IMG_4163.jpeg.950ebe68103c698c5508b04467bac035.jpeg

 

Denne forsvinner ikke fra App-store, mister støtte i neste operativsystem, krever at man slår på en dings, osv. Men bare blar - det er nesten revolusjonerende...

 

K

 

 

 

Ja det er sant -dette er jo originalen. 

Link to comment
Share on other sites

PalSor skrev (22 timer siden):

Jeg lette mye rundt da jeg startet å skyte for to år siden og fant ikke noe som hadde det jeg ønsket. Jeg endte derfor opp med å lage min egen skytebok i Excel. Jeg har ett ark for hvert våpen (9 stykker) og i tillegg ett eget ark for stevner og ett for alle resultater i de ulike programmene jeg konkurrerer i slik at jeg enkelt ser utvikling og personlige rekorder. På arkene for hvert enkelt våpen har jeg kolonner for dato, sted, aktivitet, antall skudd, stevnenummer (hvis det var stevne), poeng, klasse og så god plass for å notere informasjon. For hvert våpen summeres antall skudd automatisk og både antall skudd og antall stevner summeres videre til en oversiktsside hvor jeg ser hvor mange skudd jeg har i hvert kaliber, antall stevner jeg har deltatt på og hvor mange deltakelser jeg har i de enkelte øvelsene på stevnene jeg deltar på. Det summeres også automatisk opp antall stevner for hvert enkelt våpen, fin informasjon å ha hvis det skal søkes om reservevåpen. 

Ja dette er jo en åpenbar mulighet. Jeg benytter Excel til det meste selv. Jeg synes bare det er så handy å ha alt tilgjengelig på telefonen :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
wolfen skrev (På 28.12.2023 den 10.53):

Sjekk ut Shotlog.. Du kan lagre hver trening du er på.. og du kan evt lage sessions a'la nais fin, nais grov, vmfin, standard, norgesfelt.. 

Ja den er jeg oppmerksom på. Syns ikke den var sååå bra men jeg har ikke helt utforsket den helt, så jeg skylder vel kanskje å gi den et forsøk 😅

Link to comment
Share on other sites

GunC skrev (På 7.1.2024 den 13.58):

Ja den er jeg oppmerksom på. Syns ikke den var sååå bra men jeg har ikke helt utforsket den helt, så jeg skylder vel kanskje å gi den et forsøk 😅

Pr i dag er det ikke noen norske program som gjør akkurat det denne appen gjør.

Ulempen på dette programmet er at hvis du kjøper programmet til en android telefon så får du det ikke over til iphonen.

Så jeg har byttet telefon og bruker kun demo versjonen i dag, ser at han har laget abb på det og i dag. 

Blir nok å se etter et annet program etter hvert. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...