Jump to content

Drømme lommekniven i boks!


Ferdig

Recommended Posts

stigamundsen skrev (58 minutter siden):

Gratulerer med kniv. Litt slik "grail knife" det der... Korleis er åpninga på den? Har hatt ein Umnumzaan tidligare, men vart aldri vand med åpninga. Driv og og debaterer om eg eventuelt skal gå for den store eller den vetle...

 

Har vært forelska i sebenza plattformen siden første gang jeg la øya på en. Så når de endra til keramisk interface med bladet i stedet for med bare titanet og i tilleg endra stålet til MagnaCut så var dette deff min grail.

 

Vet noen ikke liker thumbstudsa på sebenzaene men jeg har aldri forstått problemet der, mulig zaanen er verre? Aldri håndtert en.

 

Har to små sebenzaer fra før, hvis du bestemmer deg for å kline til; gå for den store. Den er ikke stor, bare akkuret perfekt å det er den str som var orginal.

 

Men det er så å si utsolgt over hele linja nå, sikkert pga det nye stålet. Så i verste fall må du på ebay å betale 1k+ extra. Eller vente på at markedet blir metta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Federal86 skrev (24 minutter siden):

Gratulerer så meget 🙂 Det der en griselekker kniv. 

 

Takk.

 

Ja dette er min drømmekniv/grail.

 

Husker jeg googla "worlds best pocket knife" for mange år siden å så bilde av en sebenza for første gang.. Solgt bare på utseende 🤣

 

En stor bonus er hvor sykt gøy, og lett, det er å plukke den fra hverandre å sette sammen igjen. Lego for voksne 🙂.

 

Da får en også virkelig innblikk i hvor bra toleransene er å hvor genialt designet denne kniven er. Pivot bushingen er jo bare fantastisk, ikke mange foldere som har den. Bare å stramme til hengsla å action er perfekt hver gang. Aldri behov for loctite.

Edited by Ferdig
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ferdig skrev (På 22.12.2023 den 23.58):

Men det er så å si utsolgt over hele linja nå, sikkert pga det nye stålet. Så i verste fall må du på ebay å betale 1k+ extra. Eller vente på at markedet blir metta.

 

Siterer meg selv her, men vil bare vise hvor crazy markedet er nå. Vi får satse på en mega batch med plain sebenzas snarlig, for dette er helt vilt..

 

 

Skjermbilde 2023-12-26 194956.png

Edited by Ferdig
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hva i alle dager skjer med denne kniven? 
Ventetid?

 

Fikk en i gave av kona for 10 år siden..  bruker den til brevåpning og demontering av pappesker som skal hives.

 

 

(Ja jeg vet det var en god kniv selv den gangen og behandler den bra… nesten ikke et merke på den.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...