Jump to content

Litt råd: Kjøpe ny stokk eller ny rifle?


Pang999

Recommended Posts

Hei! 

 

I mine ungdomsår kjøpte jeg en brukt Remington 783. Forsåvidt happy med avtrekk og måten den skyter på (lite å sammenligne med..), men meget misfornøyd med stokken, som ikke passer meg. Samlingene den skyter er egentlig ikke så verst, skyter sjeldent dyr over 150 meter uansett.. Men det er jo en "billigrifle"..

 

Så tenkte først på å oppgradere stokken. Lite utvalg til denne rifla, så det blir en kostnad på rundt 7k. Spørsmålet er da, er det kanskje da bedre å bare kjøpe en ny rifle som det finnes massevis å velge i i ettermarkedet? Det blir jo en større investering, men som kanskje er verdt det i fremtiden. 

 

Eller er dette som å ha båt, at man vil ha en fot lengre uansett og at jeg tenker feil? 

 

Gode råd verdsettes!

Link to comment
Share on other sites

Om jeg ellers likte rifla ville jeg bestilt en Boydsstokk. Enten rett fra USA eller via Brownells. Tipper det havner på 3500-4500kr litt ettersom du kjøper selv eller ikke og hvilke stokk osv.

 

Alternativet er jo som du skriver ny rifle og da blir det jo en betydelig større kostnad om du vi ha neo som passer og du liker osv.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (9 minutter siden):

Om jeg ellers likte rifla ville jeg bestilt en Boydsstokk.

 

   -   og da kan du jo kjøpe "på salg", de selger ut fra overskuddslageret. Her er et skjefte til Rem 783 "long action", det er et til "short action" også (penere og dyrere):

 

https://www.boydsgunstocks.com/rapid-fire/rem-783-la-dbm-fbc9c0e5

 

Velkommen til forumet, forresten!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/6/2023 at 6:30 PM, Rugerdud said:

Om jeg ellers likte rifla ville jeg bestilt en Boydsstokk. Enten rett fra USA eller via Brownells. Tipper det havner på 3500-4500kr litt ettersom du kjøper selv eller ikke og hvilke stokk osv.

 

Alternativet er jo som du skriver ny rifle og da blir det jo en betydelig større kostnad om du vi ha neo som passer og du liker osv.

Takker så mye for tips. Var ikke klar over den leverandøren. Det var jo helt konge og valget ble lett.

 

Noen som vet om en norsk eller skandinavisk butikk som har inne til 783? Eller som skal selge brukt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...