Jump to content

Kikkert swap til jakt fra PRS verden.


Marius Kyvåg

Recommended Posts

Dumt spørsmål kanskje men jeg er fersk både som prs skytter og storvilt jeger.

Iom at jeg har (i mine øyne) et kostbart sikte vil jeg helst legge vekt på jaktrifle. Drømmen er å kunne flytte dette siktet over på en Blazer R8 med Silence løp

Har et sikte av type Khales K525 i, 5-25 x 56 mrs 2 retikkel.

Sp. 1 Siktet sitter på en spurs montasje. Finnes det en montasje som enkelt kan flytte sikte fra et våpen til et annet uten å måtte skyte inn på nytt?

Sp. 2 er dette siktet egnet for jakt?

 

Jaktform vil være alt fra Toppjakt, rådyr, elg til rein.

 

Rookie hilsen fra meg:-)

Edited by Marius Kyvåg
Link to comment
Share on other sites

K525i må da funke utmerket til jakt, så rent bortsett fra at det er stort og tungt.

Men, jeg tipper at alt styret av montasjer som må til for å få til det du vil mellom ei PRS-rifle og en Blaser koster mer enn et helt OK sikte til jakt...

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Enklest er vel å bare kjøpe en picatinny skinne til Blaser? https://jaktfall.no/butikk/optikk/ringer-montasjer-og-baser/contessa-mounts/blaser-mounts/fixed-picatinny-mounts

De har også en QD montasje som er dyrere. Ulempen kan vel være høyden sammen med Spuhr hvis man ikke har justerbar kinnstøtte?

 

Men du må nok påregne å skyte inn på nytt etter hvert bytte. Mulig du kan få det repeterbart nok til at du kan flytte over, skru og kontrollere treffpunkt. Men må nok ha en tur på banen mellom hvert bytte

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...