Jump to content

Hylster til Glock 17 gen 5


Bäke

Recommended Posts

Jeg ser etter hylster til bruk hos NROF.

 

Jeg ser at det et noe som heter level (eller nivå for å bruke et annet  låneord) 1, 2 og 3. Det har å gjøre ned hvor godt sikret våpnet er i hylsteret, hvor mange mekanismer som forhindrer at våpnet forlater hylsteret når det ikke skal.

 

Er det noen som vet om jeg bør velge nivå 2 eller 3?

 

Forresten, er disse nivåene standardisert slik at de betyr (omtrent) det samme for alle merker?

Link to comment
Share on other sites

Bäke skrev (2 timer siden):

@Bartemannen Ja reglementet sier ikke noe om dette, men har du noen tanker om hva som er best egnet?

Selv bruker jeg et Safariland. Denne typen her: https://safariland.com/products/model-6378-als-concealment-paddle-holster-w-belt-loop-23341?queryID=aa5600982d8236d53cb65e56fc1ad475&objectID=App\Models\Holster::13462&queryIndex=holster_finder_prod_holsters

 

Men naturligvis ikke med den svære paddle greia. Min er festet i beltet med QLS.

 

Pistolen sitter godt låst, og er enkel å løse ut med tommelen på innsiden når du trekker pistolen. Ingen vits til NROF N3 konkurranse å ha den bøylen over i tillegg. Den vil bare gjøre at du bruker enda litt lenger tid på å trekke.

Link to comment
Share on other sites

3869 er for hele satsen med hylster og mulighet for paddle-, molle- og lårmontasje, samt en magasintaske. Jeg lenket til det mest fordi det er standardsatsen som leveres ut i Forsvaret.

 

Bare tilsvarende hylster (på 7TS er selve hylsteret i et annet materiale, låsemekanismen er den samme) med beltemontasje til G17 kommer på rett under 2000: https://www.norsegear.no/safariland-7ts-als-mid-ride-level-i-duty-stx-plain-gun-1

 

Jeg har ingen erfaring med hylstrene du linker til, og de kan sikkert være bra de. Men Safariland med ALS vet jeg funker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...