Jump to content

Finne jaktlag - Hvor starter man?


UngOgLovende

Recommended Posts

Heisann! 

Lest en del på forumet tidligere, og har forsøkt å søke her men ble ikke riktig klok.
Gjerne korriger meg dersom feil men fant ikke noen tråder om akkurat dette så forsøker meg på en post.

 

Har nylig mistet tilgang fra neste år av til et terreng man fort ser tilbake på at man har tatt forgitt og prøver finne nytt jaktlag så tidlig som mulig. 

Jeg er ung og eneste jeger i familien min, så om noen har pekepinn, forum, grupper eller andre råd så tas disse imot med stor takk! 


Dersom relevant er jeg tilhørig trøndelag, men kan fint flytte på meg ved behov.

Dette gjelder da primært storviltjakt på elg, men annet er også av interesse. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ikke enkelt svar på det her tror jeg, og kjenner ikke til hvordan det er i Trøndelag. Jeg har vært heldig som har kommet inn gjennom venner og venners foreldre, og er nå i et etablert lag. I tillegg har jeg en periode vært medlem av lokal jeger og fisk uten at det gav noe. Er nå medlem av et lokalt skytterlag, som er aktivt. Så jeg tenker det kan være lurt å forsøke litt av hvert av lokale jegerforeninger, skytterlag etc. 

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt over jeger- og fiskelag, skytterlag (DFS er strålende etter min begrensede erfaring og jeg er ikke «skytter») og meld deg på  opplæringsjakter. 
 

Har du en kompis kan dere starte et lite jaktlag og bygge fra det. Spør leder i lokal JFF om han vet om folk i samme situasjon som deg.
 

Jakt flere arter. Man kan finne rådyrjakt, hjortejakt og også enkeltdyr av elg på Inatur. Sen reinsjakt er også ofte mulig å få tak i.
 

Hør med bygdealmenningene i området, der må du ha relevant tilknytning. Koieleie gir ofte relevant tilknytning. 
 

Ellers kan man kontakte vald. Kanskje noen ønsker foryngelse.
 

Har du litt penger kan du kjøpe terreng i Sverige (du kommer langt med noen hundre tusen). 

 

 


 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...