Jump to content

Kan man erverve mer enn en 9mm i NSF?


Mazeking

Recommended Posts

Har akkurat startet med dynamisk skyting. Samtidig har jeg fått innvilget 4 våpensøknader gjennom NSF blant annet 9mm ført på millitærfelt. Om jeg skulle ønske en 9mm til må jeg da ta denne på aktivitet og søknad gjennom DSSN eller er det faktisk mulig å bruke f.eks Magnum1 i NSF og få en ekstra 9mm?

Link to comment
Share on other sites

@MazekingDet er ikke noe problem å få innvilget tillatelse til flere 9mm pistoler, men den kan ikke brukes i Magnum1 pga krav om at våpen i denne klassen skal ha hylser på minimum 25mm, noe som gjør at verken 9mm eller 45acp kan brukes. Du kan imidlertid kjøpe 9mm i grovfelt og flere 25-meter øvelser, f.eks. 25 meter grovpistol og hurtig grov. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Rausheim said:

Militærfelt og samtlige grov-øvelser i NSF kan benyttes til 9mm pistoler. Men, hva er problemet med å sette de i de respektive klassene i DSSN?


Jeg skrev jo ikke hvorfor jeg lurte på dette - I NSF er det aktivitetskrav for å kunne søke på de første våpnene. Jeg trodde at jeg nå som ferskt DSSN medlem måtte vente en stund og vise til aktivitet i det forbundet over en hvis tidsperiode før jeg kunne søke og erverve våpen i DSSN programmene. Her vet jeg rett og slett ikke hva som er rett svar. Til opplysning så mangler jeg nå 1 stk dynamisk godkjenningsmatch for å kunne være med på stevner (så vidt jeg har skjønt).

Link to comment
Share on other sites

Aha, du har tatt kurset men ikke skutt godkjenningsmatchen din enda? Det er bare å melde seg på første og beste level 2 stevne, eventuelt 2 stk level 1 stevner. Godkjenningsmatchen din er et faktisk stevne og du løper ikke, du går og har bare ett mål, nemlig å ikke bli DQ. Om du bommer på alle blinkene eller glemmer dem, har det ingenting å si. Når du har gjort dette er du good to go.

Du slipper karantenetiden på 6mnd fordi du allerede har håndvåpen (her i form av innvilgede søknader da).

Om DSSN-klubben du er medlem i er den samme som du har fått NSF-våpnene i, så er det normalt at de treningene der telles med i de "10 treninger siste 6mnd". Dette avhenger selvsagt av hvordan de gjør det i din klubb.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Rausheim said:

Om DSSN-klubben du er medlem i er den samme som du har fått NSF-våpnene i, så er det normalt at de treningene der telles med i de "10 treninger siste 6mnd". Dette avhenger selvsagt av hvordan de gjør det i din klubb.

NEI!

 

Det må være treninger innenfor forbundet.

Så dynamiskvåpen=10 dynamisk aktiviteter. De ber folk spesifisere treningene i forbund for å klare å skille de når man søker.

Link to comment
Share on other sites

Om dette hadde vært programskyting under trening, skulle jeg være enig. Men, det er flere klubber som har fellestreninger på tvers av grener. Spesielt om vinteren.

 

Men uavhengig av hvordan TS sitt våpenkontor ønsker aktiviteter spesifisert, så må han uansett skyte godkjenningsmatch(er) og med de 2 dagene på kurset har han 3 aktiviteter. Og om de tolker det slik du erfarer hvor han sogner til, så trenger han kun 6-7 treninger (avhengig om han tar 1 lvl2 eller 2 lvl1) og det er sabla lite som skal til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...