Jump to content

Forskjell på montasjer, Blaser R93 vs R8


Vassbekken

Recommended Posts

Jeg har hatt liggende en EAW montasje for doctersight til blaser. Når jeg nå tenkte å bruke dette på en K95, så viser det seg at treffpunkt kan forandres veldig mye når jeg tar den av og på. Ved konsultasjon med Apels katalog ser jeg at denne montasjen har forskjellige artikkelnummer for R93 og R8. Når den settes i festet på løpet, både på K95 og R93, så er det bare de to festepunktene som er i kontakt med løpet. Selve montasjen får ingen støtte fra selve løpet ut over dette. Er kammerenden på løper grøvre på R8 ? Så det er feil montasje jeg har?

Link to comment
Share on other sites

R93 har diameter på 29 mm. Når montasjen sitter på er det mellom 0,3-0,4 mm klaring mot løpet. Skulle ikke forundre meg om R8 løpet er litt grøvre. Det er ikke likt EAW å lage montasjer som ikke fungerer som tenkt. Har bare gode erfaringer med dem gjennom over 30 år. I verste fall får jeg vel bedde et punkt foran og et bak på montasjen.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt både R93 og R8 og har brukt montasjer om hverandre. De kom med et nytt design på montasjen når R8 kom, men montasjene går likevel overens med hverandre.

kammerenden på R8 er grovere, men sporene kan være like uavhengig av diameter over kammer.

Link to comment
Share on other sites

Joda, sporene som montasjen festes i er nok like, men det jeg mistenker er at denne montasjen også skal støtte seg på løpet for å rettes inn i og med at den bare festes i det ene festet. Er jo litt underlig at Apel har to forskjellige, ser jo på mine vanlige montasjer at de støtter på løpet, selv om de festes på begge fester.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...