Jump to content

Idiotspørsmål om utstyr


Mazeking

Recommended Posts

er nå ferdig med sikkerhetskurs, har nok aktivitet og våpensøknader er sendt inn.


Skal etterhvert gå til innkjøp av 9mm pistol som også kan brukes på dynamisk. Idiotspørsmålet er derfor - hvor mange magasiner bør jeg skaffe meg til våpenet jeg kjøper? Er det noen minimumsregel for hvor mange magasiner man bruker i løpet av en konkurranse/trening på dynamisk?

 

Når det gjelder belte/rigg, hva bør man da se etter og passe på?

Link to comment
Share on other sites

Kommer litt an på hvike division du skyter og hvor mye du er tenkt å bomme.

 

Den lengste banen krever minimum 32 skudd, så dersom du skyter production med 15 i magasinet klarer du deg strengt tatt med 3 magasiner, men de fleste, meg inkludert, går med 4.

 

Mange gode belteløsninger der ute, så her er det vanskelig å gjøre "feil", så lenge du holder deg til en av de annerkjente.

De fleste bruker en løsning som består av inner-/ytterbelte dog, siden det forenkler logistikken betraktelig.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den letteste utstyrsmessige divisjonen å starte i, er Production og da regner jeg med du handler deg en pistol som har en magasinkapasitet på minst 15 skudd (som også er maks antall tillatt i magasinene du har tilgjengelig når du starter stagen i Production). Som toor sier, da trenger du minst 3 magasiner og helst 4. Magasinet jeg starter med, har jeg i lomma for å ikke bruke unødvendig plass på beltet til en holder som ikke er i bruk.

Når det gjelder oppsett av belte/rigg, så sørg for at du skaffer deg et belte som er både langt nok og stivt nok. Og da er det anerkjente merker som DA, Ghost osv som er veien å gå. Når det gjelder magasinholdere så gjør du det så avansert du selv vil. Du kan skaffe deg noen dyre som kan vinkles i alle retninger eller du kan skaffe deg helt vanlige og enkle holdere.

Ellers er det en gjenganger på kursene at folk dukker opp med ulovlige hylstre som må utløses med avtrekksfingeren. Er det noe jeg ville lagt ned litt mer penger enn en 500-1000 lapp, så er det hylster. Kjøp deg et godt hylster som har god avstand fra kroppen (maks 50mm). Om du vil ha de fancy speed hylstrene eller mer tradisjonelle, er en smakssak.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...