STB Posted October 2, 2023 Share Posted October 2, 2023 Noen med brukererfaring med åpent rødpunktsikt til salongrifle 22 lr. (3 til 4 MOA lysprikk) Har ingen erfaring med rødpunkt og har salongrifle med kikkertsikte til jakt, bruksområde her er «plinking» 50 m og en og annen kråke Brukbar løsning eller………. kikkertsikte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jovnna Posted October 2, 2023 Share Posted October 2, 2023 Jeg hadde i sommer et rødpunkt på min 22lr fungerer helt fint til plinking på selvanvis. Grunnen til at jeg tok av var for jakt. Jeg hadde en hawke reddot 3moa en litt biligere variant en aimpoint men meget bra, den funka på 308en også, men ikke på luftgevær det tok knekken på den:( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breiðisjor Posted October 2, 2023 Share Posted October 2, 2023 STB skrev (2 timer siden): Noen med brukererfaring med åpent rødpunktsikt til salongrifle 22 lr. (3 til 4 MOA lysprikk) Har ingen erfaring med rødpunkt og har salongrifle med kikkertsikte til jakt, bruksområde her er «plinking» 50 m og en og annen kråke Brukbar løsning eller………. kikkertsikte? Jeg har et par salongrifler med rødpunkt (Aimpoint Acro + Holosun). Funker aldeles ypperlig for "plinking 50m og en og annen kråke". 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartemannen Posted October 2, 2023 Share Posted October 2, 2023 Har en Aimpoint på en AR15 22lr topp. Kan som beskjeden sørlending si jeg har vunnet ett og annet steel challenge med den så den funker som snus. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts