Jump to content

Ikke hausken45 til .22?


Palmer

Recommended Posts

Hei,

skal prøve å dempe 22 wmr så mykje som mogleg, og har sett på hausken 45. Ser det står på deira heimeside at :

 

MINI MD45.2 Black: 4,50mm - Cal. .17 / 4,5 meget bra for mindre kalibre.

Dette produktet er ikke egnet for Magnum kalibre.

 

Kan eg ikkje bruke denne på 22 wmr? Tenkte 17 hmr og 22 wmr ville vera same tingen...

Link to comment
Share on other sites

land1 skrev (21 timer siden):

Den demperen du siterer fra kan du ikke bruke, den har for lite hull til en .22 kaliber. Jeg bruker en MD45 i .22 kal på min .223 rifle, så den skulle vel holde til en .22 WMR

Ja, ser at eg meinte å lenke til MD45 og trudde at denne skulle gå til 22 wmr. MEN eg får kun valget i nettbutikken om .17, .22, .6.5 og 30. Forhandler meinte eg burde bruke MD35 og ikkje MD45, utan at eg skjønar kvifor.

 

men når det står at produktet ikkje er egna for magnum så gjeld det ikkje .22 mag antar eg.

Link to comment
Share on other sites

lolinski skrev (19 timer siden):

Hvordan er 4.5mm og 5.6mm det samme?

Jeg tror det trådstarter mener er at den samme demperen (Mini MD45) fins både i .17 og .22. Og når .17-utgaven tåler .17HMR, er det ikke da rimelig å anta at .22-utgaven burde tåle .22WMR?
Slik tolker jeg det ihvertfall.

Edit: jeg har null erfaring med disse kalibrene selv, så jeg har ikke noe svar på det opprinnelige spørsmålet ;) 

Edited by tg1
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Selv om 22 WMR har magnum i navnet så er den relativt puslete sammenlignet med sentertente standardpatroner i kaliber .22. Hausken 45 skal fint kunne brukes til 22 WMR. Når Hausken skriver at den er uegnet til magnumpatroner så refererer de nok til 22-250 eller tilsvarende.

 

Forhandler mente vel at du kunne vurdere 35 fremfor 45 fordi 35 kommer til å være men enn god nok demper til 22 WMR. Uansett hvilken du velger vær obs på at du går for varianten tilpasset 5.70mm, og ikke 4.50mm.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...