xavi0n Posted September 2, 2023 Share Posted September 2, 2023 Hei, som tittelen over sier så har jeg en mossberg mvp 5,56 som jeg sliter litt med. foreløpig kun skutt fiocchi og ca hver 4-5 patron får jeg klikk med, og muligens noe lett treff på primer. er dette en kjent sak med enten ammoen eller rifla? Kan det været at rifla før meg har vært lagret oppspent og dermed er tennstempelfjær noe sliten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rugerdud Posted September 2, 2023 Share Posted September 2, 2023 (edited) Så du har lette anslag på tennhetter? Primers, light og strike er liksom litt jalla å skrive og si i Norge på et norsk forum? Trolig er problemet ammunisjonen. Harde hetter. Prøv med annen ammunisjon og se hva som skjer Edited September 2, 2023 by Rugerdud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted September 2, 2023 Share Posted September 2, 2023 Jeg ville tatt en titt på tennstempel og inni sluttstykket. Mulig du har noe drit der, gammel grease, tørka olje, fett osv som har blitt harskt og bremser tennstempelet på vei fremover. Og prøv noe annen ammo - S&B elns Ole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spindrift Posted September 2, 2023 Share Posted September 2, 2023 Jeg har sett at flere har opplevd klikk med Fiocchi- ammunisjon under jegertrening. De patronene jeg har inspirert, har hatt et svakt merke etter tennstempelet. Jeg har ikke gjort noen videre undersøkelser av disse patronene, min teori er at ujevn hylsekvalitet er problemet (variabel headspace). Prøv en annen ammunisjonsprodusent, se om problemet går over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xavi0n Posted September 10, 2023 Author Share Posted September 10, 2023 En oppfølging på denne, prøvd nå med forskjellige typer ammunisjon, og med mindre det drypper olje av sluttstykke så får jeg et å annet klikk å ser på tennhetta at det er et åpenbart dårlig slag. noen som vet hvem som er importør av mossberg som man kan ta kontakt med for å få tak i ny fjær? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rugerdud Posted September 10, 2023 Share Posted September 10, 2023 Tror det var Jaktdepotet som tok over Mossberg etter at Oslo Skytesenter ble stengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts