Jump to content

Ukjente Norma 308 win hylser


Rugerdud

Recommended Posts

I hylsebøtta på banen lå det mange ukjente 308 hylser fra Norma. Norma har jo ofte polert bort varmebehandlingsmerkene på sine hylser. Men her var de synlige slik som på NP hylsene. Men disse var merket Norma og 308 WIN ikke Norma 308 som de vanligvis bruker. Er dette hylser fra den nye Norma Tac ammunisjonen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en god del slike hylser, fikk dessuten en neve engangsskutte av en kar på skutebanen forleden, han brøt forseglingen og åpnet esken mens jeg sto på standplass så de ble bare skutt i hans våpen. Merkingen, som er "Norma 308 WIN", er dessuten svak. Husker dessverre ikke hvilken type av Norma det var, men om jeg ikke husker helt feil så er de mellom 4 og 12 grains lettere (ES) enn de som har tydelig merket "Norma 308". De som er merket med WIN i tillegg veide mellom 166-169 grains, mens de som har 308-merking veier fra 173-178 grains. Ta dette med en klype salt, jeg må dobbeltsjekke at det ikke er omvendt. 

 

Edit: Tror @stigfender har helt rett, jeg kan erindre at det var Tactical.

Edited by Akto
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...