Trugetur Posted August 22, 2023 Share Posted August 22, 2023 På en utlånserklæring kan skytevåpen omgående uten meldeplikt til forvaltningen overlates til en annen adresse, dersom lånetaker har våpenkort fra før og ikke trenger å søke om tillatelse fra politiet. Men i lovdata skal ny oppbevaringssted på skytevåpen meldes ifra til politiet 3 uker før flytting. Nå har jeg planer om å låne meg en over og under hagle for å teste den ut nå til høsten og oppbevare den hos meg i noen måneder, bør ikke dette våpenet uansett meldes om på ny midlertidig adresse dvs. hos meg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavlo Posted August 22, 2023 Share Posted August 22, 2023 Skal ikke være behov for det. Se forskriften 6-9. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wintel Posted August 22, 2023 Share Posted August 22, 2023 Eier av våpen låner det ut til deg, han oppbevarer det ikke på din adresse. Det er det du som gjør. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts