Jump to content

Hvor stor ultralydvasker?


Perjoto

Recommended Posts

Snuser på ultralydvasker. Bruksområde: Vask av pistol, sluttstykke til rifle, reparasjoner til bil, mc og diverse hobby prosjekter som skulle dukke opp. Vet ikke om det kommer til å bli brukt så mye, men virker veldig kjekt å ha når det trengs.

 

Noen modeller har varmeelement. Vet ikke hvor mye det har for seg? Ser ikke ut som proffe maskiner har det (da kunne man vel i stedet kokt delene i en gryte.) Akkurat det virker litt bortkastet 🤔


Men det store spørsmålet er størrelsen (liter). Kjedelig å kjøpe for liten, og tar unødvendig plass hvis den er for stor. Vil helst unngå en svak maskin som ikke leverer varene. Ser ut som større maskiner ofte har kraftigere ultralyd transduser.

 

Tar mot med takk hjelp til å rettferdiggjøre kjøp av stor ultralydvasker 😄

Edited by Perjoto
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en fra Kjell & Co på 2,5 liter til 999,-. Den har varmeelement, men med vannbaserte medier bruker jeg bare varmtvann fra springen. Sammenlignet med en proffutgave til en gullsmed jeg kjenner er størrelsen omtrent den samme men effekten noe høyere. Det betyr vel bare at man kan betjene flere kunder på samme tid.  Proffutgaven kostet sikkert 999,- x 5 pluss en nyre. Jeg har brukt min til pistoldeler, primært revolvertønner, og det fungerer helt fint. Var veldig begeistret i starten, men nå har den stått på stedet hvil de siste par årene, bortsett fra noe smykke- og klokkereim-rens av min bedre andre halvdel. Har gått tilbake til filler og Eds Red, men for all del; kjekt å ha. Virker gjør den i hvert fall.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en billig fra Biltema. Har i hovedsak brukt den til å vaske hylser med, men har også vasket sluttstykkegruppen til min AR-15 i den. 

Den funker, og jeg er fornøyd. Har vurdert å kjøpe en større og kraftigere, men det tar mer plass og koster mer penger, og jeg er i grunn fornøyd med den jeg har. 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Perjoto skrev (2 timer siden):

Ser ikke ut som proffe maskiner har det (da kunne man vel i stedet kokt delene i en gryte.

Har en proff på jobb, type 70liter ish. Har vasket litt hylser i den, fyller da vann og kjemi i en søppelsekk for å slippe å forurense vannet i maskinen samt å slippe å vaske hylser i kjemi beregnet på andre ting. Denne har varmeelement, føler det blir hakket renere eller raskere rent ved bruk av varmt vann.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...