Jump to content

Ladeoppsett


Sorensen

Recommended Posts

Heisann.

Til nå har jeg hatt ladebenken min rigget klar inne i furteboden min som har til dels fungert veldig bra ( litt liten plass, men alt har stått klar hele tiden ) 

Etter nytt våpenskap, og litt omrokeringer måtte benken rives og jeg står nå uten en fast plass å lade, 

 

Er det noen som har noen gode tips på mobile ladebenker, og hvordan har dere løst det uten fast plass?

Har evt en stor og god arbeidsbenk i garasjen men ønsker ikke utstyre der fast (redd for luftfuktigheten over tid ) , og heller inne ønsker jeg ikke det står fast i noen av forbruksrommene som kjellerstue, stue osv ( Har 2 små barn ) 

 

Takk for tips

 

Link to comment
Share on other sites

Mine to presser er boltet fast i hvert sitt stykke lekter (2x4 eller noe slikt). Jeg fester lekteren til arbeidsbenken med 2 tvinger. Det fungerer for mine presser som ikke er særlig store.

 

Jeg rydder dem bort i perioder når jeg ikke lader.

 

Link to comment
Share on other sites

En samleggbar arbeidsbenk er endel brukt, har ikke sett det i praksis selv (ser for meg irritason ved helpressing av gjenstridige hylser?) men nok folk som har skrytt av løsninigen til at jeg godtart at det funker :-)

Slike benker finnes også med hødyejustering om en trenger det.

 

023740.jpg?width=458&height=458&scale=both&bgcolor=white

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt en 2"x8" med forsenkede hull og skiver til boltene i pressen til lading utenfor laderommet. Planken holdes greit fast med to tvinger. Legger et jaktblad i mellom for å spare spisebordet. Så lenge spisebordet er solid fungerer dette greit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...