Jump to content

Din mening!


Kakenonster1

Recommended Posts

Disse er så gamle at de har klorathetter som gir rust i løpet om du ikke pusser med vann. Det er også hetter som kan gi høy klikkprosent. Skal du skyte dem så skyt dem som de er, det har ingen misjon å rense dem. Jeg hadde ikke ofret et løp for dette, men skal du kassere et våpen så kan du gjerne skyte disse først.

Link to comment
Share on other sites

Trugetur skrev (1 time siden):

Lever dem inn til et krigsmuseum ellers kan det beste utfallet bli å få en børsemaker til å banke ut kula fra løpet, hvis du da ikke har nådd å fyre av skudd nr. 2.

Hvorfor banke ut kulen fra løpet, det er jævlig tungvint. Når man har et gevær er litt av hensikten å kunne skyte ut kulene. Da får de også fart så de kan treffe blinken. Det får du ikke til om børsemakeren skal banke dem ut for deg.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Mausernut skrev (8 timer siden):

Plundra ammunitionen och spar kulorna till handladdning, häll ut krutet på gräsmattan och gör dig av med hylsorna på något passande sätt. Jag hade inte skjutit patronerna

Dersom dette er original ammunisjon og ikke omladd har de ofte stålmantel. Jeg liker ikke å skyte stålmantelkuler i mine våpen. En magnet avslører dette lett. I militær ammunisjon fra den tiden er kruttet det som holder seg best, rundt 2,2 g med bladballistitt. Den kan du gjerne bruke om igjen, men den gir mer erosjon i løpet enn NC krutt som alle bruker i dag. Ballistitt på plenen er ikke noe jeg anbefaler, den brytes ned svært langsomt. Skal du bli kvitt slikt krutt så brenn det.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det är blykärna och tombakpläterad stålplåt precis som mycket annan surprlus ammunition eller jaktkulor av äldre sort gamla Alaska, Vulkan, gamla RWS kulor, gamla helmanter för storviltjakt tror jag också är stål med tombak eller nickel på. Jag har skjutit stora mängder torpedkulor och liknande den i cg63 och sauer utan att se något speciellt högre slitage på pipan. Jag har strött ut bladkrutet på gräsmattan och det växer bra. Någon krutväxt har ännu inte växt upp :mrgreen:

 

Tändhatten är i detta fallet vad man skall undvika då den innehåller korrosiva ämnen, bly och kvicksilver. Hylsorna är troligen också spröda och att kulan ärgat fast med hylsan kan leda till högre tryck eller att hylshalsen fastnar i patronläget.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...