Jump to content

Walter PPQ-Glock 17 Gen5-Hva vil dere si om fordeler og forskjeller??


helge r willassen

Recommended Posts

On 7/12/2023 at 9:16 AM, tg1 said:

Har en Walther Q5 Steel Frame selv. Fantastisk smooth 2kg trykkpunktsavtrekk med veldig kort og god reset. Fins ikke andre striker-pistoler med tilsvarende avtrekk, som jeg kjenner til ihvertfall.

Må si jeg kjente på Canik på FeltNM i Larvik nå i uka, og ble mektig imponert over både avtrekk og reset på de til striker fired å være.

Fås i både polymer og stålramme, så mulighet for å den vekten man vil er også til stede.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det er to store fordeler med Glock:

 

1. Den er pålitelig til det kjedsommelige.

2. Glock har et uovertruffent tilbud på ettermarkedssiden - man får tak i alt til den.

 

Den er dog designet som en tjenestepistol, noe som preger blant annet avtrekket den kommer med fra fabrikk.

 

Det er dog mange muligheter for å utbedre dette, hvorav Glock Performance Trigger er det beste etter min mening,

 

HK SFP9, Walther Q5 serien, PDP, Canik Rival etc kommer alle med bedre avtrekk ut av boksen enn Glock. Derimot er ikke ettermarkedet like bra, og reservedeler kan være utfordrende.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...