Jump to content

AMT Harballer 45.acp som ødelegger patroner ved utkast??


helge r willassen

Recommended Posts

Jeg kjøpte en brukt 1911 AMT 45.acp via en forhandler for en tid siden-Har nettopp fått den ut av skapet og begynt å bruke denne på utebanen vår her på Vestvågøy-Det som er meget beklagelig er at nesten annenhver hylse har skader etter utkast!Er det noen som har hatt lignende opplevelser med 1911 modellene-Kan det være utkasterfjær/retur fjæren som er for hard eller stram i forhold til ammo??Trenger gode råd for å kunne bruke hylsene til hjemmeladninger senere!!!

Link to comment
Share on other sites

At hylsene på enkelte "GI 1911" kan bli klemt er noe som følger det originale designet. Amerikanerne brukte pistolen slik JMB hadde designet den i to verdenskriger, uten å gjøre noe med dette problemet. 

 

AMT Hardballer har mest sannsynlig det som kalles "GI ejection port".  I nyere tid så lages 1911 og 2011 med en større utkasteråpning, dette for å unngå at hylsa treffer nedre kant av utkasteråpningen på vei ut.

Ser dere på 1911 pistolene fra Les Baer, Wilson Combat, eller 2011'ene fra SVI og STI så ser dere hva jeg snakker om 😁

Eller dere kan se på den siste varianten som spesialstyrker i USA skal bruke: M45A1 Close Quarter Battle Pistol (CQBP)

 

Det er tre typer ejection port.

 - GI

 - Lowered

 - Lowered & Flared

 

Her en YouTube video som viser en børsemaker som utvder utkasteråpningen på en 1911.

https://www.youtube.com/watch?v=NcogTumwCPI

 

 

 

Edited by Apollo
La til YouTube video
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Trådstarter skulle tatt bilde av hylsene som han sier er så ødelagde at de ikke egner seg til omladning...

 

Jeg har selv en umodifisert Colt. Og noen få hylser må jeg kaste, men de aller fleste med skade greier jeg å rette ut slik at de kan lades om igjen.

 

Denne videoen forklarer fenomenet, og viser skaden på hylsene fra en uodifisert utkasteråpning.  

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

hvor og hvordan den skal kaste ut bestemmer du uansett ganske greit med riktig fjærkombo, og riktig lengde/filing av vinkler påutstøter  (forutsetter riktig utdrager justering)

 

finnes vel ca 0 børsemakere i norge som klarer dette dog, gjør det selv, eller finn en god open/standard skytter

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...