Jump to content

Quickload eller annet.


Rugerdud

Recommended Posts

Hei!

 

Er det en eller annen snill sjel som kunne kjørt to ladninger i QL eller annet slik program for meg?

 

20 grs N-110 med 55grs(Nosler BT eller lignende) kule i 243 win og samme ladning med 70 grs(Nosler BT eller lignende) kule.

 

Jeg er 99% sikker på at dette er godt innenfor sikkert, men om en kunne sjekke hadde jeg satt super pris på det :D 

Link to comment
Share on other sites

Jeger'n skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i alle dager N110???

Takker og bukker! :D Eh jo nå skal du høre. For ca 2 år siden kjøpte jeg endel krutt. Tenkte svært lite over hva som stod på boksene forhandleren fant frem til meg da jeg sa jeg skal ha 3,5kg dunker med N-150. Skulle nå ta frem den siste 3,5Kg og ser at det er N-110 og ikke N-150(godt jeg sjekket før jeg ladet ikke sant?) Så da må jeg finne på litt for å få brukt det opp. 222 rem bruker så lite krutt at 3,5 kg vil vare livet mitt ut. Jeg har ladet endel 308 win med lette kuler til koseskyting med N-110 fra før, men nå er det tørke på lette kuler der også. En 243 win er på vei inn i huset og jeg hadde igjen endel 55 grs kuler fra den forrige så da tenkte jeg hvorfor ikke forsøke :D 

Link to comment
Share on other sites

@tussehaugen Lav fyllingsgrad får en. Har ladet mye med N-110 med 100 til 130 grs kuler i 308 win og 30-06 virker som bare det. KLart det er ikek BR presisjon, men holder masse til hyggelig 100 m treningsammunisjon. Aldri gått så langt opp i ladning som det du har estimert der. Tror jeg stoppet på 25 grs i 308 og 28 grs i 30-06. Men det må sjekkes i notatene. En lader aldri med så raskt krutt for å maxe hastigheten. Det er for koseladning nivå ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...