Jump to content

våpen søknad.


skruf55

Recommended Posts

jeg finner ikke svaret men er vel sikkert her en eller annen vei

jeg søkte på våpen nå til feltskyting. mitt spørsmål er jeg satt inne i noen mnd for 11 år siden og har litt spetakkel fraungdomstiden. 

jeg skjerpet meg fort godt å jobber nå både på skole og barneværne. tror dere at min søknad vil bli avslått? 

Link to comment
Share on other sites

Kommer vel mye an på hvorfor man har vært dømt. Er det dop/vold/rus er det nok lite sannsynlig å få innvilget, er det skattesnusk/bilrelatert/svindel er kanskje saken en annen..? Tipper de ser an i hvert enkelt tilfelle, men som ovenstående taler sier så høres det kurant ut dersom du har politiattest på å jobbe med barn. Lykke til uansett!

Edit: ser nå at du har skrevet det var 11 år siden, da tipper jeg det bør være grei skuring egentlig.

Edited by tg1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Til TS dette er en slik sak der politiet vurderer sak til sak. Tror ingen her inne kan svare på det. Om det ikke var grove saker du ble dømt for og du har hatt alt på ditt rene de siste årene så tror jeg det går bra, men en vet jo aldri.

 

Politiattester for å jobbe med barn dekker vel kun vold og sexuallovbrudd. Så om det er annen kriminell aktivitet vil ikke det dukke opp.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Greit å lese rundskrivet, er uansett som andre skriver helt avhengig av hva du er dømt for, fartsovertredelser osv er ingen bekymring. Vold, rus og seksuallovbrudd er nok verre. 

Mindre alvorlige narkotikaovertredelser ser i en del tilfeller ut til å passere.

Begrepet Edruelig og pålitelig er jo ganske "ullent" så det kommer nok mye an på saksbehandler. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...