Jump to content

Presenning/Duk


Origo

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter en presenning/duk til bruk ved friluftsliv. Tanken er å bruke denne i tillegg til telt/Jervenduk.

Til å spenne opp mellom trær for å få et tak over soveplassen. Må derfor være lett og helst vanntett.

Såvidt jeg husket brukte Lars Monsen en slik ifm Nordkalotten 365 turen sin.

Noen som vet hva slags type jeg tenker på? Merke, modell, pris og evt hvem som forhandler.

Biltema ol. er ikke interessant.

Link to comment
Share on other sites

jervenduken original eller helsportduken er vel det du er på jakt etter. Begge er vann og vindtette, men ikke kjempevarme siden det kun er et lag. Fordelen med helsportduken er at den kan gjøres om til soveposetrekk, mens jerven er kun kvadratisk (var vertfall sånn for noen år siden). Pris: +- 1000,-

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har en Hillberg Tarp (Presenning) som jeg kjøpte på Platou. Jeg synes den er suveren, og jeg har brukt den en del. Den er liten og lett i forpakningen, lettere enn en Jervenduk sammenpakket, men mye større når den er spent ut. Sterk til tusen. Jeg klarte ikke å rive duken de hadde på Platou for å demonstrere stryrken.

Den koster jo litt mer enn blåpresenningene jeg pleier å kjøpe på Rema 1000, men så får jeg nesten plass til hele posen i lomma.

Link to comment
Share on other sites

Ring O.B.Wiik AS (telefon 64 83 55 00)

De har egent verksted der de lager presenninger etter mål.

Husk at de har mange forskjellige vekttyper og du kan selv bestemme hvor mange maljehull du ønsker og om de skal være i plast eller messing.

Dette koster litt penger, men velger du en bra kvalitetsduk har du denne resten av livet!

 

O.B.Wiik AS lager verdens beste og sterkeste presenningsprodukter!

http://www.obwiik.no/default.asp?V_DOC_ID=736

E-post: per.lindberg@obwiik.no

Nettside: www.obwiik.no

 

Mvh

Jan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...