Jump to content

Remington 597 22lr


1shot1kill

Recommended Posts

1shot1kill skrev (Akkurat nå):

Remington 597 er godkjent til jakt

Alle de 22LR riflene som diskuteres her er godkjent til jakt. Utøvelsesforskriften er ikke endret, og de samme våpen som før er tillatt til jakt. Våpenforskriften tillater derimot ikke jakt som ervervsgrunnlag for disse riflene.

Våpenkontorene har heller ingenting med, eller noen kompetanse om hvilke våpen som er tillatt til jakt.

 

§ 15.Våpen under jakt og felling

Under ordinær jakt og felling kan det bare brukes rifle og haglevåpen med ladning av krutt. Under jakt og felling er det ikke tillatt å bruke pistol, revolver, halvautomatiske våpen av militær karakter eller helautomatiske skytevåpen.

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Masse myter om Renington 597, ofte fra folk med manglende erfaringsgrunnlag. Har hatt mi over 25 år, veksler greit og har helt grei presisjon. Tipper det er mange som har skrudd til embrako-skruene som holder slidene til sluttstykket. Da står disse i spenn, og sluttstykket glir ikke skikkelig. Embrako-skruene skal være løse.

Forgudingen av Rugern har jeg aldri forstått. De jeg har prøvd har rævva avtrekk, og var sannelig ikke problemfrie i matinga alltid de heller. Må være tilgang på masse «støff» til å skru på som er grunnen. 
når alt dette er sagt hadde jeg kjøpt boltrifle om jeg skulle kjøpt ny salong i dag. 
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...