Jump to content

Howa 1500 LA kasse


Ospa

Recommended Posts

Har ei bortglemt Howa 1500 LA som er grodd igjen i løpet etter å blitt stående med lyddemper litt for lenge.

Rifla er reserve-reserve, så sjeldent i bruk. 
Tenker å kappe 5-10 cm av løpet og se hvordan det går. Om ikke det blir noe stas, så er jeg litt i villrede;

Howa-kassa er jo god, men litt usikker på om jeg gidder brenne 8-10 kaniner på nytt løp. 
Da må man plutselig til med nytt avtrekk, og vipps så er man i ferd med å bygge noe til 20-30k.

Skal jeg gå den veien, blir det ei T3 kasse, eller 700-klone. 
Har jaktrifler til kort og langt hold.
Eneste jeg mangler i garderoben er ei rifle til mengdetrening, og litt langhold (jaktrifla til lengre hold er lett).

Men fra dette utganspunktet og frem til noe som er ok, har man fort passert prisen av en 200 str.. og da vil jeg heller ha 200str.

Så what to do?

Får man solgt ei slik kasse?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig glad i Howa- kassen. Enkel, solid og veldesignet.

Hvis du hører med din lokale børsemaker, kan det godt hende han har et løp på lur som passer (eller kan tilpasses), for en rimelig penge. 

 

Men det eneste ansvarlige å gjøre, egentlig, er å bygge en .35 Whelen! Jeg har en ombygd Howa, og den kassa (magasin, materampe) er perfekt.

 

-gratis hylser 

- lett tilgjengelig ladeverktøy til vanlig pris 

- mange gode jaktkuler 

- billige revolverkuler til trening, småvilt og subsonisk ekspansjon 

 

Den eneste ulempen, er at de andre riflene dine vil stå å ruste 🙂

 

 

 

Edited by spindrift
Rettet en skrivefeil
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ospa skrev (6 timer siden):

 

Så what to do

 

 

 

Kjøp deg en ny Howa. Stort sett enig med spindrift her på kammeret, han hjalp meg med å finne ut av reduserte ladninger til kanne testen. Men når det gjelder jaktrifler følger jeg en annen vei. Billige rifler er utmerket til jakt om det er howa ruger remington er det samme som regel er presisjonen helt ok for jakt. Skyt og skyt og når løpet er brukt opp leverer du rifla der du kjøper en ny, så er det på han igjen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

spindrift skrev (5 timer siden):

Jeg er veldig glad i Howa- kassen. Enkel, solid og veldesignet.

Hvis du hører med din lokale børsemaker, kan det godt hende han har et løp på lur som passer (eller kan tilpasses), for en rimelig penge. 

 

Men det eneste ansvarlige å gjøre, egentlig, er å bygge en .35 Whelen! Jeg har en ombygd Howa, og den kassa (magasin, materampe) er perfekt.

 

-gratis hylser 

- lett tilgjengelig ladeverktøy til vanlig pris 

- mange gode jaktkuler 

- billige revolverkuler til trening, småvilt og subsonisk ekspansjon 

 

Den eneste ulempen, er at de andre riflene dine vil stå å ruste 🙂

 

 

 

Absolutt ingen dum ide!

Litt usikker dog om .35 Wheelen er en patron jeg har behov for. Går stort sett i hjort, rein og rådyr i litt åpne terreng.

30-06’en med tunge kuler (eller 270’en) fungerer utmerket til korte hold, og jeg savner egentlig ikke noe særlig deromkring. 

På «trange» rådyrposter og drivjakt foretrekker jeg hagla (gjerne med sluggs).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...