Jump to content

Skinne til Ruger M77 mkii 30-06 links


stich_it

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har fått tak i en ny kikkert til hverdagsrifla og må ha ny ringer for montering. 

Da slo det meg at skinne alla weaver eller picatinny kunne jo vært greit, har jo flere rifler og kikkerter og ja... En teoretisk god ide meg bytte av kikkerter mellom rifler ble født.

Men så kommer problemet, rifla er Ruger M77 mkii 30-06 links. Ikke så lett å finne noe til den og enda vanskeligere å ordne i Norge.

 

Fant denne Weigand M77LXB men klarer ikke finne noen som kan ta den inn eller vil gi meg tilbud på noen andre skinne montasjer... 

Er det bare å gi opp og kjøpe vanlige ringer? 

 

Vært i kontakt med:

Brownells - kunne ikke 

Jakt og friluft - svarer ikke 

Våpen søilen - kunne ikke 

Link to comment
Share on other sites

😁  Det er dette Kammeret er så bra på, å hjelpe andre med de mest utrolige ting  :)

Du får ta en prat med de, og henvise til at når de stiller som sponsor her på Kammeret, så får de jaggu stille opp og hjelpe også når noen trenger noe annet enn vanlig hyllevare .
Som sagt, når de fører varer fra Weigand, bør de kunne skaffe den skinna til deg.
Jeg har erfart at noe av det som ligger merket "på lager" faktisk ligger på lager i USA og tar noe tid å få hit til Norge.
Jeg har kjøpt en del fra de, og det dukker alltid opp etter  en stund :)

Link to comment
Share on other sites

Lurt å sjekke betingelsene der man handler.

Alt som står som "på lager" på Brownells ligger på hovedlager i USA. Står det lokalt lager er det i Norge, står det europeisk lager er det Tyskland.
Varer fra USA sendes over 1 gang i uken og sendes så fra Brownells Norge til deg.
Det er vel ganske naturlig at Brownells Norge (et relativt beskjedent bygg på sørøstlandet) ikke har rundt 25-30 tusen forskjellige varer på lager ;)

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

seawolf skrev (På 21.2.2023 den 22.28):

 

Vel når du fant akkurat den jeg trengte ble jeg skeptisk. ;) så dobbel og trippelsjekket alle tall og referanser og det ser jo virkelig ut til å være den jeg skal ha, som ett ledd i trippelsjekking så sendte jeg mail til Weigand som bekreftet hvilken som er riktig og til Brownells og spurte om hvorfor de ikke kunne bestille den jeg trengte når de var importør og om ikke den de hadde på nettsiden var riktig for meg. Jeg hadde mail fra Weigand som sa nummeret på den jeg trengte, det tok TO mail der første bare var informasjon om: "Vi har Weigand som produsent, men kan dessverre ikke levere alt fra dei." og når jeg spurte om de kunne i det minste bekrefte om den de solgte var riktig, var svaret: "Der må du bare stole på produsent, vi kan ikke si noe mer om det."

Så der fikk jeg dårlig inntrykk. men men, ble nå bestilt så de tjente jo penger.

Ei tohi varjata skrev (På 21.2.2023 den 22.33):

 

Jeg trenger det bare så jeg kan få skutt inn rifla før bukkejakta, så kan vente litt.
Forstår godt at ikke alt er på lager, men det hadde jo vært fint om de var litt mer på når det kom til å hjelpe kunder.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Jeg har den skinna på ei M77 kasse, og det fungerer bra.. som hvilken som helst annen picatinny skinne i bruk. 
Min har 20 moa tilt. 
Følg bruksanvisningen med montering, bruk loctite på skruene eller få en børsis til å feste den mekanisk.
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...