Jump to content

Skyting i klasse HK416


BadeStrand

Recommended Posts

Hei, har kort sagt lånt bort våpenet til min bror som fikk skyte-dilla. så no når felt-sesongen starte så vil æ se om æ kan få bruke HK'en til skyting. Er det  først og fremst mulig, og er det mye arbeid for å få til dette?

Er fortsatt "ansatt" som lærling innafor forsvaret fram til høsten, går med uniform og "tilgang" til våpen (låst inne), hvis mulig vil jeg fortsette som militært ansatt.

Hva skal eventuelt til for å få låvt til dette?

Har hørt litt forskjellig angående hva som må låses inn, noen sier at bare sluttstykket må låses inn, andre sier at hele våpenet må låses inn da det er et ettertraktet våpen i den kriminelle verden?

 

Setter pris på alt av svar.

Link to comment
Share on other sites

Har sendt Mail til sjefen angående dette, han vet jeg er skytter siden han også er aktiv skytter.

Broren min har vært i både aktiv tjeneste og i HV, han nevnte noe med NROF, noe med at man måtte melde seg inn og søke der?

Hva er det eventuelt man må søke der? Så litt rundt på sidene deres men var til ingen nytte..

Edited by BadeStrand
Link to comment
Share on other sites

BadeStrand skrev (18 minutter siden):

...han nevnte noe med NROF...

 

Jeg har forsåvidt gått den ruten selv, og fikk ut sluttstykke ved hjelp av NROF. Du er da nødt til å ta det med lederen i din NROF-avdeling, som igjen tar det med HV-distriktet. Vet det er litt "delte meninger" om denne praksisen rundt omkring på HV-distriktene, men ifølge samarbeidsavtalen mellom HV og NROF skal det egentlig være grei skuring mener jeg. Det tok vel et års tid med mailer og telefoner frem og tilbake for min del, før jeg hadde sluttstykket i hånden ;) 

I ettertid har jeg fått "flere bein å stå på" ifbm det å inneha sluttstykket, men det ER mulig å få det til gjennom NROF.

Link to comment
Share on other sites

nhd skrev (2 timer siden):

Du må få ammo fra din HV-avdeling - evt fra NROF om de kommer til en avtale med HV om ammotildeling.

Er ikke en del av HV pr. nå. Som det sto i originale posten så e æ enda militært ansatt som lærling i forsvaret til i midten av august ca.

Lærlingtida består av 2 år, 2 måneder ca med rekrutt-tid, etter dette begynner de resterende 22 månedene, i denne perioden er jeg fortsatt "soldat".

Edited by BadeStrand
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...