Jump to content

Slug - hvor billigst ?


MMY

Recommended Posts

jeg har både tang og presse for lading av hagle, noen som vil låne meg ei hagle jeg kan sette strekklapp på??? :twisted:

 

har ikke tatt meg råd til å "ofre" noen av haglene mine :cry:

er så kjedelig å google etter ladninger når man bare finner krutt en ikke trenger å tenke på å få tak i her på berget.

Link to comment
Share on other sites

jeg har både tang og presse for lading av hagle, noen som vil låne meg ei hagle jeg kan sette strekklapp på??? :twisted:

 

Om du utvikler og presenterer her på forumet ladedata for slugs med komponenter som er greit tilgjengelige her til lands (da spesielt hetter og krutt!) så bidrar jeg med kronasje tilsvarende halvparten av kostnaden ved innkjøp av Baikal Ij18.

Kan også bidra med 1oz Lee drivekey slugs og .690" rundkuler.

Link to comment
Share on other sites

Mulig å låne litt plass her siden det dreier seg om hagle/slugs?

 

hva slags choke bruker dere generelt i praktisk? Går alt igjennom ModifiedChoker? Eller bruker dere no annet som anbefales?

 

Jeg bruker stort sett Modified(1/2), men kan en eller annen gang bruke Cylinder eller Improved Cylinder.

Og er øvelsene satt opp med litt hold(snakker her birdshot) med NS'er ved siden av, så kan jeg bruke noe som er trangere enn M.

Link to comment
Share on other sites

kjapt svart.. takk.

men det er slugs som blir brukt, også har vi trent litt med Leirdueskudd hos oss. Men hva er det som blir brukt mest av ammo egentlig?

 

Varierer litt fra land til land. Men det er klart mest av birdshot.

 

Når det gjleder slugs og choke, så er det greit å prøve litt. Man vil få forskjellige treffpunkt, og man få litt forskjellige samlinger. Og noe trangere enn Modified, er vel i utgangspunktet ikke å anbefale. Men her vil det variere ut fra hvilket type/merke slugs

 

Jeg bruker Modified til slugs, og er innskutt på ca 50 meter

Link to comment
Share on other sites

jeg har både tang og presse for lading av hagle, noen som vil låne meg ei hagle jeg kan sette strekklapp på??? :twisted:

 

HÆ? :evil: Dette har du ikke fortalt meg!

Du kan alltids få låne min, om du lover meg å være forsiktig og ikke være overmodig med kruttmengden :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
jeg har både tang og presse for lading av hagle, noen som vil låne meg ei hagle jeg kan sette strekklapp på??? :twisted:

 

HÆ? :evil: Dette har du ikke fortalt meg!

Du kan alltids få låne min, om du lover meg å være forsiktig og ikke være overmodig med kruttmengden :lol:

 

trudde du kjente meg godt nok til å vite at jeg oppholder meg mest rundt rødstreken :twisted:

 

har nå tillatelse til å erverve ei børse til revejakt, kanskje det går ann å kombinere bruken?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...