Jump to content

Mitt første våpenskap, Raufoss Basic 6?


vetting

Recommended Posts

Heisann.

 

Skal kjøpe mitt første våpenskap. Har sett en del på Raufoss 6, da enten i Basic eller Premium. Er det verdt oppgraderingen til Premium?

 

Ved å kjøpe Basic 6 på Raufoss.no, vil det bli 7889,- ferdig levert på døra.

 

Noen som vet om om bedre pris? Har ikke funnet noe bedre ved googling. https://www.sikkerheten-selv.no/ har det til samme pris, men da er det bestillingsvare.

 

Takker for alle tilbakemeldinger :)

 

Link to comment
Share on other sites

vetting skrev (11 timer siden):

Har sett en del på Raufoss 6, da enten i Basic eller Premium. Er det verdt oppgraderingen til Premium?

Iflg. priser på nettet skiller det 1200 kr mellom nevnte modeller. Hvis det ikke er andre (og vesentlige) forskjeller enn finnish/design og et par dørbokser vil mitt svar være nei!

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Sølvrev skrev (På 31.10.2022 den 9.28):

Iflg. priser på nettet skiller det 1200 kr mellom nevnte modeller. Hvis det ikke er andre (og vesentlige) forskjeller enn finnish/design og et par dørbokser vil mitt svar være nei!


Takk for svar 😊

 

Noen andre alternativer som er billigere/bedre?

Link to comment
Share on other sites

Du kan nok få billigere våpenskap (enklere og mindre), men neppe bedre. Jeg synes et skap for 6 våpen er et fornuftig valg, det blir fort trangt der inne selv med færre våpen. Den rimeligste løsningen er vel Raufoss Safe House eller en safe som dette, men da er jo volumet svært begrenset slik at du bare har plass til en vital del for hvert våpen.

Link to comment
Share on other sites

Sølvrev skrev (13 timer siden):

Du kan nok få billigere våpenskap (enklere og mindre), men neppe bedre. Jeg synes et skap for 6 våpen er et fornuftig valg, det blir fort trangt der inne selv med færre våpen. Den rimeligste løsningen er vel Raufoss Safe House eller en safe som dette, men da er jo volumet svært begrenset slik at du bare har plass til en vital del for hvert våpen.


Jeg tenker at jeg blir å ha 3 våpen til sammen. En hagle, en rifle og en salongrifle. Men jeg vil ha et skap hvor jeg kan ha alle våpnene hele, samt lagre utstyr og ammunisjon.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, vetting said:


Jeg tenker at jeg blir å ha 3 våpen til sammen. En hagle, en rifle og en salongrifle. Men jeg vil ha et skap hvor jeg kan ha alle våpnene hele, samt lagre utstyr og ammunisjon.

Det var det jeg tenkte da først jeg begynte med jakt og skyting. Tok ikke mange åra før skapet ble for lite og jeg måtte oppgradere med et nytt. Har du plass og råd er det nesten så jeg vil anbefale å kjøpe et større skap med en gang.

Raufoss Basic 6 skal ha plass til seks våpen, men da skal jeg love deg det er stappa og lite plass til noe særlig annet.

Et 16-våpensskap koster ca. 10 000 kr og er etter min mening verdt det. Ca. 20 cm bredere.

Edited by 5.6×15mm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...