Jump to content

Hjelp til innskyting med ASV tårn


zimsen

Recommended Posts

Hei . Jeg har nettopp fått meg en Zeiss med ASV tårn , har funnet ut at jeg skal bruke ring nr 8.

 

Har sett en video på YouTube hvor en demonterer tårnet hjemme før innskyting , skyter inn og deretter monterer igjen med rett ring.

 

Det jeg lurer på er : må man demontere før innskyting ? Vil ikke låsepinnen stå på rett sted om man skyter inn med ring 0 , som står på fra fabrikk , deretter  demonterer og monterer rett ring? 

 

Jeg er grønn på dette  så hjelp mottas med takknemlighet 😀

 

Link to comment
Share on other sites

zimsen skrev (7 minutter siden):

Hei . Jeg har nettopp fått meg en Zeiss med ASV tårn , har funnet ut at jeg skal bruke ring nr 8.

 

Har sett en video på YouTube hvor en demonterer tårnet hjemme før innskyting , skyter inn og deretter monterer igjen med rett ring.

 

Det jeg lurer på er : må man demontere før innskyting ? Vil ikke låsepinnen stå på rett sted om man skyter inn med ring 0 , som står på fra fabrikk , deretter  demonterer og monterer rett ring? 

 

Jeg er grønn på dette  så hjelp mottas med takknemlighet 😀

 

 

du tar med deg et flatt skrujern på skytebanen, så skrur du av tårnet der, skyter inn, velger rett ring også monterer igjen, bare husk å sette stålpinnene på rett side av hverandre. 

Da jeg hadde Zeiss HT med ASV så fant jeg ut det var desidert best å sette opp papp på 100-200-300 meter for å verifisere kulebane og velge ring etter det, den appen som Zeiss har laga synes jeg ikke funka bra.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

fredriko skrev (44 minutter siden):

 

du tar med deg et flatt skrujern på skytebanen, så skrur du av tårnet der, skyter inn, velger rett ring også monterer igjen, bare husk å sette stålpinnene på rett side av hverandre. 

Da jeg hadde Zeiss HT med ASV så fant jeg ut det var desidert best å sette opp papp på 100-200-300 meter for å verifisere kulebane og velge ring etter det, den appen som Zeiss har laga synes jeg ikke funka bra.

Ok , så da skal man demontere FØR innskyting.  Takk ....ja blir nok til å prøve ut hva som fungerer i virkeligheten. 

Link to comment
Share on other sites

zimsen skrev (3 minutter siden):

Ok , så da skal man demontere FØR innskyting.  Takk ....ja blir nok til å prøve ut hva som fungerer i virkeligheten. 

 

ja du må skru av tårnet for å justere inn høyden slik at du ikke blir hindret av zero stop`en, du skjønner det med en gang du skrur det fra hverandre :)

 

Link to comment
Share on other sites

fredriko skrev (2 timer siden):

 

Da jeg hadde Zeiss HT med ASV så fant jeg ut det var desidert best å sette opp papp på 100-200-300 meter for å verifisere kulebane og velge ring etter det, den appen som Zeiss har laga synes jeg ikke funka bra.

For min del, så fungerer appen til Zeiss meget bra.

Hadde du kronografert riktig hastighet?

jeg bruker dog ikke ring merket for avstand, jeg teller heller klikk.

Link to comment
Share on other sites

1983 skrev (16 minutter siden):

For min del, så fungerer appen til Zeiss meget bra.

Hadde du kronografert riktig hastighet?

jeg bruker dog ikke ring merket for avstand, jeg teller heller klikk.

 

Ja jeg kronograferte hastigheten med Magnetospeed, men likevel så stemte ikke ringen jeg fikk opplyst fra Zeiss appen, gjorde det på gamlemåten og testa ut holda på de nevnte avtandene og fant en helt annen ring som passet, da funka det smurt etterpå.
man kan jo selvsagt legge inn hastigheten i Lapua Ballistics eller Strelok og lage en klikktabell å finne ringen utifra det også, men siden jeg var på banen å hadde god tid så ble det gjort slik.

Link to comment
Share on other sites

fredriko skrev (3 timer siden):

 

Ja jeg kronograferte hastigheten med Magnetospeed, men likevel så stemte ikke ringen jeg fikk opplyst fra Zeiss appen

Jeg har bare hentet ut tabell fra app og klikket ut fra det.

Stemmer på en prikk.

Ringene har jeg sammenlignet noen ganger, virker til at de ofte stemmer ut til 300ish meter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...