Jump to content

Manners PRS Short Action - 6.5x55


PakningPå

Recommended Posts

Noen som har prøvd å presse 6.5x55 nedi SA magasiner? Blir friflukten for stor?
 

Har en manners prs stokk i SA som eg liker veldig godt, men kunne tenkt meg en tikka i 6.5x55 i den, pga har allerede ladeutstyr/tilgang på hylser. I utgangspunktet passer ikke de to helt overens, men leste en kommentar her inne for lenge siden der noen fortalte om dette. 

 

Eller er det enkleste å gå for et kort 6.5 kaliber? 
 

 

Link to comment
Share on other sites

Mener det var en som skøyt 6,5x55 "short" i PRS en stund. Tikka kasse i MDT ACC chassis mener jeg å huske. Usikker på detaljene. Han er ikke på kammeret, som jeg vet om vertfall. 

 

Går an å evt. spørre på Langhold/ELR gruppa på facebook. Mulig noen det vet. 🙂

 

Men det er nok enklere å gå for 6,5cm eller 260 rem. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mente jeg hadde sett noe lignende som @FreeSkier hinta til.

Se denne fra 14:00 

Om du bruker magasin som ikke har binder plate så kan du lade de til 2,960 ca 75mm. Når jeg ladet 123 gr scenar så hadde jeg 75mm coal, men når jeg lader 130gr dl/ gt så får jeg 79mm. Har du ladeutstyr og lett tilgang på hylser så kjør på. I verste fall så blir du ikke happy og x55 pipa kan lett fikses til å passe 6,5 what ever. 

 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, MatsPelle said:

Mente jeg hadde sett noe lignende som @FreeSkier hinta til.

Se denne fra 14:00 

Om du bruker magasin som ikke har binder plate så kan du lade de til 2,960 ca 75mm. Når jeg ladet 123 gr scenar så hadde jeg 75mm coal, men når jeg lader 130gr dl/ gt så får jeg 79mm. Har du ladeutstyr og lett tilgang på hylser så kjør på. I verste fall så blir du ikke happy og x55 pipa kan lett fikses til å passe 6,5 what ever. 

 

Se der ja. Får vel bare prøve visst eg bestemmer meg for å kjøpe. Hadde en t3 før som eg solgte (ja eg angrer…) for noen år siden, kjøpte nylig defacto som eg ikke er helt nøyd med. Husker fortsatt hvor god tikka sluttstykkegangen er. 
 

Hvordan tilpasse original x55 pipa? Blir vel litt vanskelig å kamre den om til ett annet 6.5 kaliber?

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Torf said:

Hvis Vision eller MDT hadde tilpasset magasinbrønnen i Tikka T3 LA-chassisene til dette nye MDT-magasinet hadde "alle problemer blitt løst"..

 

https://mdttac.ca/mdt-metal-magazines-xm/

 

 

image.png.4ffa1c59e12142f80854954146405935.png

 

6.5x55 funker ikke så bra i rette magasiner. Og stokken min er SA. LRD har allerede kommet ut med 10sk til 200str som visst funker veldig bra. 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Torf said:

Dette er ikke et "rett" magasin.

Dette MDT-magasinet er dobbeltradet og mye kortere, som 10-skudds AICS 308-magasin eller T3 CTR magasin, enn den nye singlestack-greia til STR.

Åja.
 

Prøvde å stappe 10 tymhylser x55 nedi mdt sitt single feed/double stack SA magasin i går, fikk kun nedi 8, men de matet fint ut igjen. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...