Jump to content

Noen erfaringer med rådyrets oppførsel ved revehi?


ssg3000

Recommended Posts

Emnet mitt er egentli spørsmålet mitt. Tenker da på om jeg for eksempel kan lage til et revehi i et plantefelt hvor jeg vil ha rådyet vekk fra. De er noe for glad i edelgran.. Tror vel selv at vil ha begrenset effekt, men hadde vært interresant å hørt om noen har lagt merke til om det endrer adferden noe. Selvfølgeli er ulv og gaupe også effektivt, men er så dårli med det i området :D

Link to comment
Share on other sites

Har aldri opplevd områdene rundt de revehiene jeg kjenner til som spesielt dårlige rådyrterreng. Tvert i mot er det ofte svært gode rådyrterreng. Kanskje ikke akkurat helt innpå hiåpningen, men en hundremeter rundt ser ikke ut til å være noe problem. Tror ikke voksne rådyr bryr seg spesielt om reven under normale forhold.

Link to comment
Share on other sites

Emnet mitt er egentli spørsmålet mitt. Tenker da på om jeg for eksempel kan lage til et revehi i et plantefelt hvor jeg vil ha rådyet vekk fra. De er noe for glad i edelgran.. Tror vel selv at vil ha begrenset effekt, men hadde vært interresant å hørt om noen har lagt merke til om det endrer adferden noe. Selvfølgeli er ulv og gaupe også effektivt, men er så dårli med det i området :D

 

Nei å nei, det høres ut som et leit problem! du nevner rev, ulv og gaupe som mulig løsning på problemet ditt med rådyr i plantefelt. Jeg vil foreslå bjønn! Nermere bestemt en Skaubjønn. Jeg kan godt komme å redde edelgrana ved å skyte bort noen av rådyrene! :D

 

Men tilbake til topic. Det er revehi under 100 meter fra den delen av rådyrterrenget der jeg jakter hvor det er mest rådyrakrivitet. Også i yngletiden...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...