Jump to content

Pussesett Rifle 6.5


Obelixz

Recommended Posts

Her har du det meste, inkl. for hagle: Våpenpussesett - Overskuddsmateriell

Dessverre ikke tilgjengelig for øyeblikket, men de får det nok inn igjen.

Ellers har Biltema enkle og greie produkter: Søkeside - Biltema.no

Ønsker du å bruke pussepropper trenger du et adapter i begge tilfeller.

Biltema har også (mer eller mindre) komplette pussesett: Pussesett - Biltema.no

Edited by Sølvrev
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Obelixz skrev (6 minutter siden):

 

Den skrur du ytterst på pussestokken, og så skrur du de pusseproppene inn til de stopper mot messingen innenfor de "gjengene", slik at pusseproppen sitter fast så du kan dra den frem og tilbake inni pipa.

 

Ved pussing etter skyting bruker jeg å vente til pipa har kjølnet, så holder jeg rifla med pipa ned og sprayer en dusj med WD-40 ned i kammeret, deretter dytter jeg et par pussepropper fra kammeret og ut. Da trenger man bare dytte pusseproppen løst innpå den messingsaken og ikke skru den innover de gjengene, så detter pusseproppen bare av og faller på bakken når man drar pussestokken tilbake ut.

Edited by Bergara-Man
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Obelixz skrev (8 minutter siden):

Det var jo ganske så genialt 😀

E da noe mere jeg kan kjøpe til den stokken som jeg trenger får å rengjøre våpnene?

 

Ja, slike messingbørster for å få ut noe kobber/mantel-avleiringer :

 

https://www.landro.no/parker-hale/104925/parker-hale-bronsebørste-pb-22

 

Jeg har en slik i 22 og en i 6,5 men jeg kjøpte de hos Jaktia tror jeg det var, de lå i slike pakninger:

 

?u=https%3A%2F%2Fcdn.shopify.com%2Fs%2Ffiles%2F1%2F0066%2F4525%2F2132%2Fproducts%2FL1010278_1f98c414-d556-47d0-ad98-f6b57527fafd_1024x1024.jpg%3Fv%3D1549359843&f=1&nofb=1

 

Men hør med forhandler, de vet hva som passer. Det finnes også en overgang slik at andre produsenters pussebørster vil passe på pussestokken:

 

https://www.landro.no/stil-crin-di-rossini/116769/parker-hale-overgang-til-us-gjenger-til-22-6-5-stokken

Edited by Bergara-Man
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den messingbørsten dytter jeg KUN rett igjennom pipa fra kammerenden og ut, og skrur den så av før jeg tar ut pussestokken. Jeg drar den aldri fram og tilbake inni pipa fordi da vil man bryte messing-busta på børsten andre veien slik at de lett "knekker" litt i sammen. Jeg dusjer først med WD-40 inni pipa og på messingbørsten, eller har litt våpenolje på messingbørsten.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...