Jump to content

Ultimatum Presicion Defacto


PakningPå

Recommended Posts

Tenkte å starte en tråd der folk kan vise frem sine «defekt» defactoer og dele erfaringer/meninger/hva nå en måtte ønske. 
 

Min har nå gått ca 200 skudd er egentlig ganske fornøyd. Har puttet min i en manners prs stokk. Litt modifisering måtte til pga rem700 avtrekket og pga tykkelsen til sluttstykke. Måtte file litt av magasinutløseren, ellers stoppet magasinet i sluttstykket. Men når sluttstykket er bak kan eg skubbe magasinet litt lenger opp, og da treffer sluttstykket toppen av magasinet. Ikke noe problem på banen men ser at det kan bli et problem ved prs/barrikade skyting. Eg er kommet fram til 3 løsninger:

1 - Bygge på toppen av magasin slik at det treffer kassen tidligere og ikke blokkerer sluttstykke. 
2- Bygge på under kassen, inni chassiset. 
3 - Kjøpe vision chassis som er tilpasset defacto. Noe eg ikke har så veldig lyst til da eg liker manners stokken veldig godt, og tanken var å bruke den på jakt også. Blir fort kaldt med aluchassi, vekten øker noe også. 
 

Har prøvd å bygge på ekstra på låskassen med teip for å teste. Det fungererte sånn halvveis men er egentlig for mykt. Ville det kanskje fungert med å tilpasse enn liten klump med epoxy for å deretter lime den fast på innsiden? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Torf said:

Skulle til å spørre om det samme 😁

 

Synd ikke Lego lager rifleskjefter ala senterdel lik MDT ESS og resten opp til skytteren. 

Jepp, synd det. Har noe pleksiglass liggende. Så tenkte eg skulle lage noen små mellomstykker og teste med. Fungerer det, blir det limt fast med epoxy. Men det blir ikke med det første pga reising på jobb. Kommer til å oppdatere så fort så mulig. 
 

Har du bilde av din defacto? Specs?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...